خبرگزاری کار ایران

وزیر امورخارجه کشورمان در بدو ورود به لبنان:

لبنان الگوئی برای منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۳۳

هیات اعزامی وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران بزودی به لبنان سفر می‌کند تا با دوستان لبنانی در این زمینه گفت‌و‌گو و تشریک مساعی کنیم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از لبنان به عنوان کشور مقاومت و الگویی برای منطقه یاد کرد و گفت که روابط با این کشور برای ایران از اولویت برخوردار است.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف در بدو ورود به لبنان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در فرودگاه بین المللی بیروت در پاسخ به سئوالی در خصوص احتمال شرکت ایران در اجلاس بین المللی ‍ژنو ۲ گفت که اگر ایران بدون پیش شرط به این اجلاس دعوت شود، شرکت می‌کند اما طالب این دعوت نیستیم.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید به اینکه جدا اعتقاد داریم تنها راه حل بحران سوریه، سیاسی و جلوگیری از افراط، تندروی، تروریسم و فرقه گرایی در منطقه و پذیرش خواست مردم سوریه از طریق صندوق رای است، خاطرنشان کرد که ایران از هر راه حلی که به این هدف کمک کند، استقبال می‌کند.

وی اظهار داشت: پیام ما به گردانندگان اجلاس ژنو ۲ این است، اگر با روشی که مبنی بر اعمال برخی دیدگاه‌های غیرکمک کننده به راه حل است، شروع کنند، امید رسیدن به راه حل زیاد نخواهد بود.

ظریف در پاسخ به سئوالی در خصوص روابط ایران وعربستان اظهار داشت: همواره روابط با کشورهای همسایه برای ما از اولویت برخوردار بوده و اعتقاد هم داریم که روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی هم برای هر دو کشور و هم برای صلح و امنیت منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: برای همین است که ما برای گفت‌و‌گو و مذاکره با برادران عربستانی در هر سطحی آمادگی داریم.

ظریف در باره اهداف سفرش به لبنان گفت: برای ما روابط با لبنان، مردم و دولت آن از اولویت بسیار بالایی بوی‍ژه بخاطر مقاومت افتخارآمیز مردم لبنان دربرابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و موفقیت آنان در این زمینه برخوردار است.

وزیر امور خارجه ایران افزود: اولویت دیگر ما برای روابط با لبنان ضرورت گفت‌و‌گو و تبادل نظر در حوزه‌های روابط دوجانبه، منطقه‌ای با لبنان به عنوان یک کشور بسیار مهم در منطقه خاورمیانه است.

وی تصریح کرد: ایران و لبنان با چالش‌های مشترکی مانند افراط، تروریسم و فرقه گرایی روبه رو هستند و مقابله با این چالش‌ها نیازمند گفت‌و‌گو، تبادل نظر و اشتراک مساعی برای پیشبرد اهداف مشترک توسعه و همکاری فی مابین است.

ظریف تاکید کرد: امیدوارم در این سفر بتوانم با مسئولان و طرف‌های محترم لبنانی در این زمینه‌ها گفت‌و‌گو کنم تا بتوانیم روابط دو جانبه را هرچه بیشتر گسترش دهیم.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی براینکه آیا در گفت‌و‌گو با مقامات لبنانی موضوع انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران و مرگ «ماجد الماجد» سرکرده گروه تروریستی تکفیری گردان‌های عبدالله عزام را بررسی و پیگیری می‌کنید؟ گفت: ما به دولت لبنان بخاطر موفقیت بسیار بزرگ مقابله با تروریسم و دستگیری و برخورد با این تروریست معروف تبریک می‌گوییم.

وی افزود: از اینکه با فاصله کمی از انفجارهای فاجعه آمیز مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران مسئول این کار دستگیر شد، خوشنودیم و از این بابت هم از دولت لبنان تشکر می‌کنیم.

ظریف خاطرنشان کرد: هیات اعزامی وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران بزودی به لبنان سفر می‌کند تا با دوستان لبنانی در این زمینه گفت‌و‌گو و تشریک مساعی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز