خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری کنسرت غوغای ستارگان عنوان شد:

بازخوانی آثار فاخر گذشته، نسل امروز را به شنیدن آثار اصلی ترغیب می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۲۲

جوانان باید با موسیقی پیش‌کسوتان موسیقی بیشتر آشنا شوند و بازخوانی و اجرای مجدد این آثار این فرصت را فراهم می‌کند.

ایلنا: نشست خبری کنسرت «غوغای ستارگان» که قرار است به یاد همایون خرم اجرا شود، صبح امروز(۲۳ دی) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بابک شهرکی(برگزارکننده این کنسرت) با اشاره به روند برگزاری آن گفت: ارکستر آکادمیک تهران از مدت‌ها قبل تصمیم داشت مراسمی درخور شأن ایشان برگزار کند اما این فرصت در زمان حیات استاد فراهم نشد. حالا با اینکه سال‌روز درگذشت ایشان مناسبت شیرینی برای این کار نبود، تلاش کردیم با این کار به مقام والای ایشان در موسیقی ایرانی ادای احترام کنیم.

وی ادامه داد: پس از صحبت با خانواده ایشان و مذاکره با بردیا صدرنوری(مدیر موسسه راد نواندیش)، بدون کوچک‌ترین حمایتی این برنامه را تدارک دیدیم.

شهرکی تاکید کرد: جوانان باید با موسیقی پیش‌کسوتان موسیقی بیشتر آشنا شوند و بازخوانی و اجرای مجدد این آثار این فرصت را فراهم می‌کند.

امین سالمی(رهبر ارکستر) نیز ضمن بیان این نکته که تنظیم این قطعات در زمان حیات استاد خرم انجام شده، گفت: تلاش کرده‌ایم علاوه بر حفظ جنبه‌ هنری قطعات، خاطرات نوستالژیک مخاطبان را نیز زنده کنیم.

سالمی در ادامه با اشاره به تأسیس ارکس‌تر آکادمیک تهران به‌عنوان اولین ارکستر خصوصی کشور در سال ۸۷ افزود: با اینکه در اکثر اجراهای ارکستر آکادمیک تهران از گروه کر نیز استفاده می‌ شود، در این کنسرت به گروه کر نیازی نبود.

حمید خزاعی خواننده ارکس‌تر نیز گفت: طبق هماهنگی‌های انجام‌شده با رضا خرم فرزند استاد، قرار شد تمام عناصر کنسرت غوغای ستارگان به‌عنوان بزرگداشت استاد خرم به خوبی انجام شود تا درخور شأن و شخصیت هنری و انسانی ایشان باشد.

ناصر ایزدی مدیر بخش موسیقی موسسه راد نواندیش نیز گفت: عزت نفس، مهربانی، کمک به افراد مختلف و مخصوصا میدان دادن به جوان‌ها از ویژگی‌های شخصیتی استاد خرم و رفتار ایشان با دیگر هنرمندان و جامعه هنری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شخصیت فرهیخته بود. همین خصوصیات باعثشد فرزندش رضا با همکاری علی وکیلی در طول یک سال کتاب «صد نکته غیرحسن…» را در مورد ایشان تدوین کنند که در روز برگزاری کنسرت، به‌همراه دو لوح فشرده از آثار منتشر نشده ایشان به‌نام «شب‌های گفت‌وگو» رونمایی خواهد شد.

کنسرت «غوغای ستارگان» هم‌زمان با سالروز درگذشت استاد همایون خرم در روزهای ۲۸ و ۲۹ دی ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز