خبرگزاری کار ایران

مدیر اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی:

رابطه مردم با جامعه پزشکی نیازمند یک ترمیم اخلاقی است

کد خبر : ۱۳۶۵۳۸

با آموزش مداوم به جامعه پزشکی باید شرایط ارائه خدمات استاندارد را فراهم کنیم که این اصل اول است / باید به اخلاق پزشکی به صورت علمی و نه توصیه‌ای و نه نصیحت محور نگاه شود.

ایلنا: مدیر اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی گفت: آئین اخلاقی پزشکی در دستور کار سازمان نظام پزشکی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " احسان شمسی کوشکی " در نشست خبری همایش جامع علمی حرف پزشکی که پیش از ظهر امروز در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، گفت: به رغم اینکه بخش اخلاق پزشکی در چارت سازمان بوده اما با حضور آقای زالی احیا شده است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل سازمان نظام پزشکی نیز اخلاقی است، افزود: سازمان نظام پزشکی برای دیده بانی رعایت حقوق بیماران و جامعه پزشکی تشکیل شده است.

به گفته وی حقوق بیماران و جامعه پزشکی در ارائه خدمات از نظام سلامت دو روی سکه هستند که باید به هر دو روی آن توجه کرد.

شمسی با تاکید براینکه باید به اخلاق پزشکی به صورت علمی و نه توصیه‌ای و نه نصیحت محور نگاه شود، افزود: سازمان نظام پزشکی حمایت از رویکرد علمی به اخلاق پزشکی به عنوان مهم‌ترین اصل اخلاق سلامت دنبال می‌کند.

وی بر لزوم ارائه خدمات استاندارد و به روز پزشکی تاکید کرد و افزود: با آموزش مداوم به جامعه پزشکی باید شرایط ارائه خدمات استاندارد را فراهم کنیم که این اصل اول است.

مدیر اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی با تاکید براینکه رابطه مردم با جامعه پزشکی نیازمند یک ترمیم اخلاقی است، افزود: تلاش ما این است که در آموزش مداوم به جامعه پزشکی، اخلاق حتما‍ گنجانده شود.

شمسی با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی آئین اخلاقی پزشکان را در دستور کار دارد، افزود: باید این توانایی به پزشکان داده شود تا ارتباط خوبی با بیماران داشته باشند و به جایی برسیم که اعتماد مردم به جامعه پزشکی بیش از بیش باشد و این احساس شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز