خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

۱۶۳ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۱۳

تولید محصولات کشاورزی در توسعه اقتصادی کشور نقش راهبردی ایفا می‌کند.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری، رقم صادرات محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور، به بیش از ۱۶۳ میلیون دلار رسید.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان در حاشیه جلسه تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در گفتتگو با خبرنگاران گفت: صادرات پیاز در این مدت از نظر وزنی ۱۲هزار تن و از نظر ارزش ۴ میلیون و ۲۰۸ هزار دلار بوده است که باید گفت ارزآوری هرتن پیاز صادراتی استان ۳۵۳ دلار بوده که سهم صادرات آذربایجان شرقی از این محصول در کشور به ۶ درصد می‌رسد.
وی با بیان اینکه صادرات جوجه یکروزه در این مدت بالغ بر یک میلیون و ۹۸۸هزار دلار بوده است افزود: آذربایجان شرقی تنها در آذرماه میزان ۱۵۳ هزار دلار از این محصول به کشورهای مختلف صادرات داشته است.
محمدیان، بابیان اینکه عسل طبیعی، ماست، دوغ، شیر، خامه بسته بندی شده، انواع کشمش، رب گوجه فرنگی، روده و سالامبور، سیب درختی و پیاز از جمله اقلام مهم صادراتی آذربایجان شرقی دربخش کشاورزی است که به بیش از ۲۷ کشور خارجی صادر شده است گفت: محصولات دامی ۱۷ درصد از سهم کل صادرات محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده‌اند که در ۹ ماه نخست سال جاری ۱۹هزار تن محصولات دامی به ارزش ۲۸ میلیون دلار از استان به خارج از کشور صادر شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه صادرات کشمش ۵۳ درصد کل محصولات صادراتی کشاورزی از آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است گفت: در ۹ ماهه نخست سال ارزش کشمش صادر شده ۸۶ میلیون دلار بوده است که صادرات این محصول تنها در آذر ماه ۱۴ میلیون دلار بوده است.
وی ارزش صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در آذرماه سال جاری را ۲۵ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: صادرات سیب درختی استان در ۹ ماهه نخست سالجاری از نظر وزنی ۱۴هزار تن بوده است که ارزآوری هر تن سیب درختی صادراتی استان ۷۰۰ دلار بوده است در حالیکه این مبلغ در سطح کشور ۶۰۰ دلار بوده است.
محمدیان، با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی در توسعه اقتصادی کشور نقش راهبردی ایفا می‌کند افزود: بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن نقش بسیار مهمی در اشتغال و تأمین نیازهای داخلی داشته و از حیثایجاد درآمدهای صادراتی نیز با توجه به وجود مزیت‌های نسبی در این بخش، دارای اهمیت بالایی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز