خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی خبر داد:

برگزاری نمایشگاههای بزرگ در شهر آفتاب

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۰۱

در تقویم سال آینده نمایشگاه داخلی دستخوش تغییر نخواهد شد اما در آن تایم‌هایی در نظر گرفته شده است تا اگر نمایشگاه تازه و پویایی معرفی شد در تقویم گنجانده شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی از مشارکت با شهرداری تهران در بحثواگذاری نمایشگاه و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بزرگ در نمایشگاه شهر آفتاب خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین اسفهبدی از مشارکت با شهرداری تهران در واگذاری شرکت نمایشگاه‌های بین المللی خبر داد و گفت: واگذاری به صورت صد درصدی نبوده و مشارکت توافقی با شهرداری تهران است که درصد مشارکت و سهام بسته به میزان سرمایه‌گذاری طرفین دارد.

وی تصریح کرد: در هر شرایطی سهام ممتاز برای شرکت نمایشگاه و دولت است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی همچنین درباره نمایشگاه اکسپوی میلان گفت: اکسپو یک نمایشگاه تجاری نیست و در آن به نمایش فرهنگ و سنن هر ملت پرداخته می‌شود.

اسفهبدی تاکید کرد: موضوع نمایشگاه میلان تغذیه زمین و انرژی برای حیات(مواد غذایی) است که با اهداف کاهش گرسنگان جهان به نصف با نوآوری‌های غذایی و کاهش مرگ و میر ناشی از کمبود غذا برگزار می‌شود.

وی از مساحت ۱۹۱۰ متری ایران در سایت اکسپوی میلان خبر داد و بیان کرد: برای اولین بار یک منطقه خوب در اکسپو بین سایت آلمان و سوئیس به ایران اختصاص داده شده است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی در رابطه با قیمت نرخ نمایشگاه‌های بین المللی در سال آینده گفت: از سال ۹۳،۲۵ درصد بر هزینه نمایشگاه‌های داخلی افزایش لحاظ خواهد شد و بخش خارجی از ۱۰ به ۳۶ درصد کاهش قیمت دیده شده است اما این کاهش قیمت برای نمایشگاه نفت لحاظ نخواهد شد. از سوی دیگر کسانی که هر ساله نمایشگاه‌ها را به خوبی برگزار کرده‌اند برای آن‌ها مجوز برگزاری سه تا پنج ساله صادر خواهد شد و اولویت اصلی برگزاری با تشکل‌ها است.

اسفهبدی با اشاره به این‌که تقویم نمایشگاهی پنج ساله تنظیم خواهد شد گفت: در تقویم سال آینده نمایشگاه داخلی دستخوش تغییر نخواهد شد اما در آن تایم‌هایی در نظر گرفته شده است تا اگر نمایشگاه تازه و پویایی معرفی شد در تقویم گنجانده شود.

وی از وجود ۲۸ سایت نمایشگاهی در کشور خبر داد و یادآور شد: پنج تا شش نمایشگاه در شهرهای تبریز، خراسان، شیراز و اصفهان فعالند و مابقی غیر فعال به کار خود ادامه می‌دهند که به دنبال دریافت مصوبه قانونی از مجلس هستیم تا این سایت‌ها منسجم و زیر مجموعه شرکت نمایشگاه‌ها شوند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی همچنین در رابطه با ترافیک نمایشگاه یادآور شد: توافق شده دو خروجی از نزدیک‌ترین پل روگذر به نمایشگاه برای ورود به مسیر چمران شمال و چمران جنوب در نظر گرفته شود و در کنار آن در نزدیکی پارکینگ طبقاتی نمایشگاه خیابانی ساخته شود که به خیابان شهید بهشتی منتهی شود.

اسفهبدی از ساخت با استاندارد سایت نمایشگاهی شهر آفتاب خبر داد و اعلام کرد: نمایشگاه‌های بزرگ و تخصصی به این سایت منتقل خواهند شد و همچنین سایت پرند به دلیل عدم بودجه کافی نتوانسته تا به این لحظه به جایی برسد.

وی در رابطه با کاهش حضور شرکت‌های به نام خارجی در نمایشگاه‌های بین المللی ایران و حضور شرکت‌های بزرگ ایرانی در نمایشگاه‌های بین المللی دنیا تاکید کرد: به دلیل تحریم‌ها و مشکلات بانکی ورود شرکت‌های خارجی به نمایشگاه سخت و کم شده است اما با توافقات صورت گرفته و اثرات مثبت آن پیش بینی می‌شود خارجی‌ها حضور پررنگ‌تری در نمایشگاه‌های آینده داشته باشند و نتیجه آن را می‌توان در نمایشگاه بین المللی نفت مشاهده کرد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی از توافق صورت گرفته با برخی از کشورهای تراز اول دنیا در رابطه با برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت: توافق صورت گرفته با دولت‌های برخی از کشور‌ها و ایران برای حضور در نمایشگاه‌های بین المللی یارانه اختصاص دهند تا کمکی برای حضور تجار و شرکت‌های بازرگانی باشد.

اسفهبدی همچنین یادآور شد: به دنبال حضور اختصاصی در نمایشگاه‌های بین المللی هستیم و باید از امکانات نمایشگاه‌ جهانی استفاده بهتر و بیشتری ببریم.

وی تاکید کرد: به دنبال دریافت مجوز لیسانس نمایشگاهی هستیم تا رشته نمایشگاهی در کشور به طور علمی و جدی تدریس شود.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی یادآور شد: افرادی که از ایران به نمایشگاه‌ها برده می‌شوند باید کاملا مطلع و افرادی باشند که بتوانند دست پر به کشور بازگردند.
اسفهبدی بیکاری را بد‌ترین معضل جامعه دانست و گفت: با چرخش چرخ حرکت و اقتصاد کشور می‌توانیم کشور را محرک و پویا سازیم.
وی همچنین از توافق اولیه برای راه اندازی ایستگاه مترو در نمایشگاه تهران خبر داد و افزود: خط هفت مترو که قرار بود در میدان صنعت پایان یابد در نمایشگاه تهران ایستگاه خواهد داشت و نکته مثبت این خط تقاطع با دیگر خطوط متروی تهران است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی همچنین در رابطه با نمایشگاه‌های فصلی گفت: در گذشته به دلیل کاهش بار ترافیکی نمایشگاه‌های فصلی را تا ساعت ۱۰ شب ادامه می‌دادیم و کنترل‌های سفت و سخت بر روی قیمت باعثتاثیر بسزایی بر اقتصاد خانواده داشت.

اسفهبدی ادامه داد: اگر شهر آفتاب به بهره برداری برسد می‌توان نمایشگاه‌های فصلی را در آن محل برگزار کرد و از سوی دیگر برگزاری نمایشگاه فصلی در نمایشگاه تهران به نفع مردم و اقتصاد مردم باشد با همدلی و رضایت جمعی این نمایشگاه‌ها را در سایت تهران برگزار خواهیم کرد.
وی همچنین در رابطه با حق برگزاری نمایشگاه و مجوز‌ها از تصویب شیوه نامه جدید خبر داد و یادآور شد: در گام اول کار بسیار سختی است زیرا کمیته هفت نفره صدور مجوز به یک نفر کاهش یافته است.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز