خبرگزاری کار ایران

کاتب در نشست خبری / اجمالی /

دولت ۲۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت می‌فروشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۷۵

به دولت اجازه دادیم تا سه هزار میلیارد تومان به تضمین خودش برای تملک زدایی اموال خود به فروش برساند / گر دولت نتوانست اوراق مشارکت بند «الف» و بند «ب» در لایحه بودجه را به فروش برساند اجازه دادیم که پیمانکاران در ازای طلب خود اوراق مشارکت دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت اجازه دارد تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به شرکت‌های دولتی وابسته به وزارت خانه‌ها و سه هزار میلیارد تومان به تضمین خودش برای تملک زدایی اموال خود به فروش برساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق در نشست خبری در خصوص جلسه‌های دوازدهم و سیزدهم این کمیسیون اظهار کرد: طبق جلسه‌های امروز و روز گذشته مقرر شد، پروژه‌هایی که میزان پیشرفت آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد است به پیمانکاران، تعاونی‌ها و یا کارکنان واحدهای اجرایی واگذار شود.

وی در خصوص فروش اوراق مشارکت اذعان داشت: در سال گذشته درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت رقم بزرگی در بودجه در نظر گرفته شده بود اما دولت در اصلاح قانون بودجه ۹۲ آن را کاهش داد و عملکرد بسیار مثبتی در این زمینه نداشتیم.

کاتب ادامه داد: به دولت اجازه دادیم تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به شرکت‌های دولتی وابسته به وزارت خانه‌های نیرو، نفت، صنعت معدن و تجارت، دفاع، ارتباطات و راه و شهر سازی بفروشد که تضمین سود و اصل آن توسط شرکت‌ها انجام می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه نشست خبری خود در خصوص مصوبه‌های کمیسیون تلفیق ابراز کرد: به دولت اجازه دادیم تا سه هزار میلیارد تومان به تضمین خودش برای تملک زدایی اموال خود به فروش برساند.

کاتب ادامه داد: به شهرداری‌ها نیز اجازه دادیم هفت هزار میلیارد تومان از املاک خود را واگذار کنند.

وی افزود: اگر دولت نتوانست اوراق مشارکت بند «الف» و بند «ب» در لایحه بودجه را به فروش برساند اجازه دادیم که پیمانکاران در ازای طلب خود اوراق مشارکت دریافت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز