خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

مطبوعات نماد نظارت عمومی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۲۲

باید اقداماتی از سوی مطبوعات و رسانه‌ها با رویکرد فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا اثر قابل توجهی در افکار عمومی داشته باشد زیرا یکی از بهترین بازوهای نظارتی می توانند نام برده شوند.

ایلنا: استاندار قزوین گفت: تعامل بیشتر رسانه‌ها با مدیران، باعثانتقاد پذیر‌تر آن‌ها می‌شود.
به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ مرتضی روزبه دیشب در دیدار با اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات استان افزود: ما با نگاه تشریفاتی به مطبوعات اعتقادی نداریم و تلاش ما بر این است که با یک هم گرایی کاستی‌ها را کاهش دهیم تا روز به روز شرایط بهتری برای تعامل بیشتر فراهم شود.

استاندار قزوین افزود: همه باید از این ظرفیت رسانه‌ها حداکثر استفاده را داشته باشیم و این یک باور مدیریتی است و انتقاد پذیری مدیران نیز با تعامل بیشتر، امکان پذیر خواهد شد. و اگر مدیر احساس کند که رسانه یار او برای تحقق اهدافش است نظرات مطبوعات را نیز خواهد پذیرفت و در بحثاهمیت مطبوعات همین بس است که مطبوعات چون در شرایط حساس کار می‌کنند کاملاً به حقایق وارد هستند.

وی افزود: تعداد نشریات در استان یک نماد رشد و بالندگی است و از همهٔ دست اندرکاران نشریات در بخش‌های مختلف تقدیر می‌کنیم.

روزبه با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که هر کدام جایگاه خودمان را بدانیم و از حالت تضاد تقابل به مسیر تفاهم پیش رویم، افزود: این ابتکار در خانه مطبوعات اتفاق افتاده است که دوستان با گرایش‌های مختلف با هم کار می‌کنند این یک مدل خوبی است که باید به گروه‌های دیگر نیزتعمیم داده شود.

استاندار افزود: بزرگ‌ترین اشکال کشور ما به لحاظ سیاسی و اجتماعی همین امر است که افراد با گرایش‌های مختلف با اهداف مشخص به راحتی کار نمی‌کنند.

وی افزود: بلکه تحقق با اهداف ارتقاء استان و رساندن استان به مرحله استاندارد شدن، کاهش ناهنجاری‌ها و سایر اهداف مشترک در صورتی امکان پذیر خواهد شد که همه با هم در راستای آن حرکت کنند.

روزبه در ادامه افزود: در کلان استان نیز این امر بایستی اتفاق بیافتد هیچکس حق ندارد به اشخاص دیگر بگوید که باید مثل او فکر کنند و این ظرفیت گر چه مشکل بدست می‌آید ولی زمانی ایجاد می‌شود که افراد با گرایش‌های مختلف بتوانند همگرایی و همفکری و مشارکت داشته باشند.

وی افزود: اعضای خانه مطبوعات با ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند نقش بسیار مهمی در رشد و تعالی استان داشته باشند و از سوی سطح باید به سوی عمق پیش بروند.

استاندار قزوین برلزوم پاسخگویی مدیران تاکید کرد و افزود: ما هیچ اطلاعات محرمانه‌ای برای مطبوعات نداریم و هر اطلاعاتی که مطبوعات به دنبال آن هستند ما در اختیارشان قرار خواهیم داد.

ایشان نقش رسانه‌ها را در رسیدن به توسعه مهم اعلام کرد و افزود: مدل توسعه‌ای استان می‌بایست توسط مطبوعات تعقیب شود و به تدریج گفتمان استان را بایستی به جنس توسعه‌ای تبدیل کنید که باعثشتاب بیشتر در رسیدن به توسعه می‌شود که‌‌ همان دوری از روزمرگی است. در حال حاضر اینجانب به عنوان استاندار اعلام می‌کنم که نیاز جدی استان این است که از روزمرگی دوری کنیم.

وی افزود: شما هم مثل صنوف دیگر باید‌ها و نبایدهایی دارید بهترین افرادی که می‌توانند نظام خودکنترلی داشته باشند خود شما هستید وخودتان محکمه و قاضی خود باشید تا افرادی که غیر حرفه‌ای وارد این عرصه می‌شوند متوجه شوند که یا باید حرفه‌ای شوند و یا باید کنار روندتا هرکس مطبوعات استان را مطالعه می‌کند احساس کند که دارای وزن بالایی است.

استاندار ادامه داد: در مسایل فرهنگی از نوع فرهنگ عمومی با بشدت آسیب پذیر شده‌ایم یکی از کارکردهای عالی مطبوعات فرهنگ سازی است از کنار رفتارهای ناهنجاری که در جامعه ما به عادت و بعد فرهنگ تبدیل شده است نباید به سادگی چشم پوشی کنید و این امر از ساده‌ترین ناهنجار تا سطح کلان استان را نیز در بر می‌گیرد.

وی نقش رسانه‌ها را در تقویت فرهنگ عمومی تاثیر گذار اعلام کرد و افزود: نقطه شروع تقویت فرهنگ عمومی بایستی از مطبوعات آغاز شود زیرا کارکرد حوزه مطبوعات به مراتب بالا‌تر و قوی‌تر از دیگر حوزه‌های اجتماعی است.

وی گفت: در جامعه امروز که ما مشکل گاز داریم ریشهٔ این امر مسایل فرهنگی و آموزشی است به طوری که اگر ما از مصرف خود ۱۰ درصد از اسراف کم کنیم دیگر مشکلی نخواهیم داشت زیرا شاخص‌های مصرف تعریف شده است واین امر به چگونگی مصرف تمام حامل‌های انرژی و سایر مصارف زندگی نیزتعمیم پذیر خواهد بود.

روزبه افزود: باید اقداماتی از سوی مطبوعات و رسانه‌ها با رویکرد فرهنگ سازی صورت گیرد تا اثر قابل توجهی در افکار عمومی داشته باشد زیرا یکی از بهترین بازوهای نظارتی می‌توانند نام برده شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: مطبوعات نماد نظارت عمومی هستند که با احصاء باید‌ها و نباید‌ها می‌توانند به خوبی این وظیفه را انجام دهند. هیچ شبکه‌ای به اندازه نظارت عمومی نمی‌تواند از فساد پیشگیری کند.

استاندار قزوین افزود: ما درحال حاضر که در شرایط تحریم به سر می‌بریم ولی همهٔ ما می‌دانیم که مشکلات در جامعه ناشی از تحریم نیست بلکه برخی از مشکلات به خاطر سوء مدیریت است و نباید تحریم‌ها را عاملی برای مشکلات بدانیم همهٔ این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بایستی شناسایی و تقویت شوند تا از این مرحله نیز بگذریم و مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند این شرایط را فراهم کنند و مسئولان را یاری دهند.

وی راه اندازی صندوق قرض الحسنه مطبوعات را امری مهم اعلام کرد و افزود: این امور بایستی در بین اعضای خانه مطبوعات تقویت شود زیرا این مساله مهم در استان قزوین نسبت به استان‌های دیگر منحصر به فرد است و این امر بایستی به واحدهای تولیدی، کشاورزی و… نیز تسری یابد.

استاندار قزوین تاکید کرد: در دهه فجر بایستی یک رویکردی به کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف باید داشته باشیم و ضمن بیان در عمل نیز این ظرفیت‌ها را انعکاس دهید.

روزبه بر حضور خبرنگاران رسانه‌های استان در جلسات شورای اداری و حضور خبرنگاران تخصصی در جلسات کمیته‌های شوراهای برنامه ریزی و توسعه نیز تاکید کرد.

وی بر استمرار اینگونه جلسات تأکید کرد و افزود: جلسات اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات با مدیران امر به صورت فصلی استمرار داشته باشد.

در این نشست اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات هر کدام به عنوان نمایندگان نشریات مکتوب و الکترونیکی دغدغه‌ها و مشکلات خود را بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز