خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری خبر داد:

صادرات نخستین محموله سیمان کیاسر به جمهوری آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۱۳

شرکت سیمان کیاسر نخستین محموله تولیدی سیمان کلینکر خود را از بندر امیر آباد به جمهوری آذربایجان صادر کرد. / با کشورهای قزاقستان و ترکمنستان هم مذاکراتی برای صادرات انجام شده است.

شرکت سیمان کیاسر نخستین محموله تولیدی سیمان کلینکر خود را از بندر امیر آباد به جمهوری آذربایجان صادر کرد.

به گزارش ایلنا از ساری، جواد واحدی فرماندار ساری با اعلام این خبر گفت: نخستین محموله سیمان کیاسر به میزان ۱۰۰تن سیمان کلینکر از بندر امیر آباد به جمهوری آذربایجان صادر شد.

وی افزود: شرکت سیمان کیاسر با ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰۰ تن سیمان تیپ یک کار خود را آغاز کرده وبا دو کشور قزاقستان و ترکمنستان هم مذاکراتی برای صادرات انجام شده است.

واحدی با بیان اینکه هر تن سیمان ۱۰۰ دلار ارزآوری برای کشور دارد، گفت: در آینده ماهانه ۵۰۰۰ تن سیمان به آذربایجان صادر وهمچنین برنامه افزایش تا ۳۰ هزار تن را در دستور کار قرار دارد. واحدی افزود: تولید سیمان برای مصرف داخلی از ۱۰ روز دیگر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرای پروژه صنایع سیمان در منطقه محروم کیاسر از خرداد ۸۹ آغاز شد، گفت: این شرکت دارای ظرفیت تولیدی ۶۳۰ هزار تن در سال و اشتغال مستقیم ۲۱۰ نفر وحداقل ۷۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم است. فرماندار ساری افزود: اشتغال پایدار نیروی انسانی بومی باید جزو الویت‌های کارخانه سیمان کیاسرقرار گیرد.

وی تاریخ رسمی افتتاح این کارخانه را بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و اظهار داشت: برای تکیمل کارخانه سیمان کیاسر ۱۳۸ میلیارد تومان هزینه شده است. این کارخانه در مساحت ۵۰ هکتاردر منطقه چهاردانگه شهرستان ساری احداثشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز