خبرگزاری کار ایران

انتخابی والیبال قهرمانی مردان جهان؛

رقابت داغ ۱۵۴ کشور برای حضور در لهستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۹۱

رقابت‌های انتخابی این مسابقات از آوریل سال ۲۰۱۲ آغاز شده و در نهایت در ژوئن سال ۲۰۱۴ با معرفی ۲۳ تیم صعود کننده به کار خود پایان خواهد داد.

مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۱۴ در حالی در لهستان برگزار خواهد شد که از ۱۵۴ کشور متقاضی تنها ۲۳ تیم می‌توانند در مرحله نهایی این رقابت‌ها شرکت کنند.

به گزارش ایلنا، ۲۳ تیم از قاره‌های مختلف جهان به همراه لهستان میزبان، ۲۴ تیم مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۱۴ را تشکیل خواهند داد. رقابت‌های انتخابی این مسابقات از آوریل سال ۲۰۱۲ آغاز شده و در نهایت در ژوئن سال ۲۰۱۴ با معرفی ۲۳ تیم صعود کننده به کار خود پایان خواهد داد.

با توجه به قوانین فدراسیون جهانی والیبال(FIVB) تعداد سهمیه‌های قاره‌ها برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان مردان به قرار زیر است:
آسیا(AVC:(۴ تیم
آفریقا(ACVB:(۳ تیم
اروپا(CEV:(۸ تیم + لهستان(میزبان)
آمریکا شمالی(CSV:(۳ تیم
آمریکای مرکزی، جنوبی و کشورهای حوزه دریای کارائیب(NORCECA:(۵ تیم

چگونگی جدول مسابقات بر اساس تعداد تیم های شرکت کننده در رقابت های انتخابی و بر اساس درصد جایگاه ۱۲ تیم برتر دور قبل این رقابت ها مشخص خواهد شد.

در دور مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۴ تیم در ۴ گروه به صورت گروهی با هم روبرو می‌شوند. چهار تیم برتر هر گروه به دور بعد بعدی رقابت‌ها صعود خواهند کرد که در ۲ گروه ۸ تیمی دسته بندی خواهند شد.

سه تیم برتر هر یک از این دو گروه نیز به دور سوم رقابت‌ها راه خواهند یافت که در دو گروه سه تیمی به کار خود ادامه خواهند داد. سپس دو تیم از هر گروه به مرحله نیمه نهایی راه می‌یابند.

بر خلاف مسابقات قهرمانی جهان زنان ۲۰۱۴ در ایتالیا، در این بازی‌ها تیم های آخر دو گروه برای مقام پنجمی با یکدیگر مصاف خواهند داشت.

تیم ملی والیبال ایران نیز به عنوان تیم نخست آسیا در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد. ملی‌پوشان کشورمان در شهریورماه سال جاری در مسابقات انتخابی تهران جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آوردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز