خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیر عامل استان البرز:

اجرای پدافند غیر عامل در راه و شهرسازی از ضروریات است

کد خبر : ۱۳۶۳۶۵

وجود منابع طبیعی در این استان و همچنین تردد بالای گردشگر و مسافر در محورهای استان و حجم بالای ترافیک از جمله مواردی است که جایگاه و اهمیت کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیر عامل البرز را در جایگاهی خاص و مهم قرار می دهد.

ایلنا: مدیرکل پدافند غیر عامل استان البرز تحقق ماده ۲۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه کشور نظارت و کنترل بر اجرای مبحث۲۱ پدافند غیر عامل را از اولویت‌های برنامه اجرایی پدافند غیر عامل در کارگروه راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: در این مبحثبه موضوع پدافند غیرعامل و ایمن سازی سازه‌ها در برابر آثار ناشی از تهدیدات و هجوم دشمن پرداخته شده است.

به گزارش ایلنا در کرج، سید شهاب الدین حسینی با بیان این مطلب در اولین کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیر عامل استان افزود: کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیر عامل استان البرز به عنوان یکی از اصلیترین کارگروه‌های این حوزه در سطح استان، به شمار می‌رود، چراکه تمامی اقدامات اجرایی این کارگروه، به عنوان شاخص‌ترین برنامه پدافند غیر عامل استان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: وجود منابع طبیعی در این استان و همچنین تردد بالای گردشگر و مسافر در محورهای استان و حجم بالای ترافیک از جمله مواردی است که جایگاه و اهمیت کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیر عامل البرز را در جایگاهی خاص و مهم قرار می‌دهد.

وی از پدافند غیر عامل به عنوان یکی از موارد در تصویب پروژه‌های ملی در سطح استان یاد کرد و افزود: امروزه به غیر از مقولهٔ زیست محیطی بحثپدافند غیر عامل نیز به عنوان یک عنصر حیاتی در تصویب پروژه‌های حمل و نقلی نقش بسیار مهمی ایفاء می‌کند.

مدیرکل و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان همچنین در این جلسه، اداره کل راه و شهرسازی را به عنوان رئیس کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیرعامل استان البرز معرفی کرد.

حسینی به بخشی از اقداماتی که باید در این کارگروه مورد توجه قرار گیرد، اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل منظم جلسات کارگروه و پیگیری‌های مجدانه مصوبات آن، شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات در حوزه راه و شهرسازی، آماده سازی امکانات و تجهیزات در مواقع بحران، برپایی دوره‌های آموزشی و مانورهای تخصصی و… تنها بخشی از اقدامات کارگروه مذکور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز