خبرگزاری کار ایران

در مراسم معارفه و تودیع مدیریت اوقاف قوچان مطرح شد:

فصل جدیدی برای شناساندن وقف به مردم آغاز شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۸۹

با توجه به تجربه و توانایی های حسین نیساری(رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان) و حمایت های تمام مردم و مسئوولین قوچان، اطمینان دارم که فصل جدیدی در فعالیت های فرهنگی این سازمان آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان قوچان گفت: با توجه به تجربه و توانایی‌های حسین نیساری(رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان) و حمایت‌های تمام مردم و مسئوولین قوچان، اطمینان دارم که فصل جدیدی در فعالیت‌های فرهنگی این سازمان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا، علیرضا قامتی در مراسم تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان از ضرورت حفظ امانت و امین بودن در نحوه مصرف وقفیات مردمی سخن گفت.

وی درباره تاریخچه وقف گفت: مدیران و کارکنان اوقاف باید قدر کار خود را بدانند چون بنیان گذار وقف نبی اکرم(ص) بوده‌اند و مهم‌ترین صفت ایشان نیز امین بودنشان بوده است.

وی افزود: طبیعی است که حوزه اوقاف صحبت از کمبود اعتبارات و نیرو به میان آورد ولی از نظر من یکی از مهم‌ترین پتانسیل‌های اوقاف و وقفیات مردمی بودن آن است و عملا تمام مردم در خدمت عمل به نیات واقفین خیر اندیش هستند.

همچنین در این مراسم حجت گنابادی‌نژاد مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از ضرورت حمایت از مدیریت اوقاف و امور خیریه توسط مدیریت شهرستان برای نیل به اهداف واقفین و همچنین حکومت اسلامی سخن گفت و افزود: ما باید در عرصه اجتماعی و مدیریتی به گونه‌ای عمل کنیم که حضوری قوی و توانمند در عرصه حکومت دینی و اسلامی داشته باشیم.

به اعتقاد گنابادی‌نژاد، تصویری که باید از نظر مدیریتی و اجتماعی و فرهنگی از حکومت دینی و اسلامی در تمام دنیا و علی الخصوص مسلمانان جهان ساخته شود تصویری متمدنانه از متدینین امروز ایران اسلامی باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص تاریخچه اولین وقف نیز گفت: بعد از اینکه یک یهودی ملکی را در اختیار پیامبر اکرم(ص) قرار داد، نبی اکرم(ص) بعد از فوت او این ملک را به عنوان اولین وقف به عنوان باقیات صالحات وی قرار داد.

در ادامه این مراسم پس از تقدیر از زحمات عبدالحمید رحمانی مدیر سابق اوقاف که سمت جدید مدیریت اوقاف شهرستان طرقبه و شاندیز را پذیرفته حسین نیساری که سابقه مدیریت اوقاف شهرستان جغتای را در کانامه خود دارد به سمت مدیر جدید اوقاف قوچان منصوب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز