خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت نطنزعنوان کرد:

امکان ایجاد ۵ هزار شغل جدید در بخش صنعت و معدن نطنز

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۵۸

بیش از نیمی از سنگ های استخراج شده از معادن شهرستان نطنز به صورت ضایعات است.

ایلنا: رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه نطنز گفت: برای جلوگیری از هدررفت منابع، باید واحد فرآوری ضایعات ساخته شود.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان، " غلامرضا عبدالهی " ادامه داد: احداثاین مرکز توسط چند تولیدکننده منطقه نطنز از سال ۸۶ پیگیری و در تیرماه ۸۹ توسط دکتر سمیعی نژاد، معاونت وقت معادن کشور کلنگ زنی شد اما متاسفانه با جا به جایی مسوولان در آن سال ها، این مهم محقق نشد.

وی بیان کرد: آب و گاز و زیرساخت های لازم این مرکز همچنان فراهم نیست و زمین لازم برای احداثآن اعطا نشده است که فرماندار فعلی قول های خوبی در این زمینه داده اند.

وی تصریح کرد: با وجود ۴ برابر شدن نرخ یورو، ماشین آلات لازم از ۴ کمپانی ایتالیایی خریداری شده اما هیچ کمکی در تامین مالی خرید این دستگاه ها به تولیدکنندگان نشده است. وی افزود: دولت باید با اعطای تسهیلات، واحدها را در نوسازی ماشین آلاتشان یاری کند تا شاهد هدر رفتن منابع کمتری باشیم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه نطنز راه دیگر به روز رسانی ماسین آلات را توجه ویژه به ماشین سازی های داخلی دانست و گفت: دغدغه تامین مالی ماشین سازی ها باید رفع شود و دانشگاه ها هم به این صنعت توجه ویژه داشته باشند تا این واحدها ماشین آلات نیاز داخل را تولید کنند و نیازی به واردات نداشته باشیم.

به گفته " عبدالهی "، ایجاد اشتغال برای حداقل ۳۰۰ نفر، پاکسازی محیط زیست با حذف ضایعات، تبدیل ضایعات به مصالح مورد نیاز و کاربرد آن در سنگفرش، پله، جدول خیابان و…، ایجاد فرهنگ مصرف سنگ به جای سیمان و آسفالت در کشور و افزایش صادرات سنگ، از دیگرمزایای احداثاین مرکز است.

ظرفیت ایجاد ۵ هزار شغل جدید در بخش صنعت و معدن نطنز

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه نطنز همچنین اعلام کرد: بیش از ۵ هزار نفر در بخش صنعت و معدن شهرستان نطنز به کار اشتغال دارند که باعثشده نرخ بیکاری در این شهرستان بسیار پایین بیاید.

" عبدالهی " اضافه کرد: با توجه به وجود ذخایر معدن متنوع در شهرستان نطنز و طرقرود، صنایع مرتبط با این منابع می تواند در نطنز ایجاد شود و تکمیل کارخانه های در دست اقدام و سرمایه گذاری های جدید در این منطقه می تواند تا ۵ هزار نفر اشتغال جدید ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: احداثکارخانه ها و وجود معادن باعثشده است منطقه نطنز پذیرای مهاجران باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز