خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛

حدود ۱۵ درصد از مردم به دلایل مختلف دچار ناباروری هستند

کد خبر : ۱۳۵۸۷۱

مواردی نظیر بالا رفتن سن ازدواج، بیماری‌های منتقله جنسی، اعتیاد، مشکلات روانی و حوادثاست که وضعیت باروری را در کشور دچار مشکل کرده است.

ایلنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: طول عمر دانش پزشکی ۷ تا ۱۰ سال است و همواره نیازمند به روز شدن اطلاعات خود هستیم.

به گزارش ایلنا، دکتر پیوندی در ششمین کنگره باروری و ناباروری مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری، رسالت مراکز تحقیقاتی را گسترش و تولید علم برشمرد و حرکت مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری دانشگاه را در این راستا شایان توجه عنوان کرد و افزود: در این دانشگاه ۶۲ مرکز تحقیقاتی، سه پژوهشگاه، یک مرکز رشد و شرکت دانش بنیان وجود دارد که با تلاش‌های صورت گرفته باعثارتقای رتبه کشور از ۵۲ در سال ۱۹۹۸ به رتبه ۱۵ در سال ۲۰۱۳ شده است و این مهم حاصل تلاش مراکز تحقیقاتی و اساتید و پژوهشگران فرهیخته و تلاشگر ما بوده است.

وی ارتقای رتبه دانشگاه در تولیدات علمی را مایه افتخار کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد در آینده نیز رتبه‌های بالاتری در سطح منطقه و جهان کسب کرده و گامهای بلندتری را برداریم.

رئیس ششمین کنگره باروری و ناباروری مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری با اشاره به اینکه حدود ۱۵ درصد از مردم به دلایل مختلف دچار ناباروری هستند، خاطرنشان کرد: این امر تبعات اقتصادی، اجتماعی و روانی فراوانی دارد که در کشورهای مختلف جهان تلاشهای بسیاری در این مورد انجام شده است.

وی افزود: موفقیت ART در این زمینه حدود چهل تا پنجاه درصد است. اما این راهکار‌ها و تداخلات دارویی و جراحی که در درمان ناباروری انجام می‌شود بار اقتصادی زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند که راهکار مقابله با آن کارآمد‌تر شدن بیمه‌ها در این مورد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه باید شاهد نسلی خلاق و شاداب باشیم که دغدغه‌های ناباروری در خانواده و مشکلات و مسایل بعدی آن را نداشته باشند، بر اهمیت مبحثاپی ژنتیک در این خصوص تاکید کرد و تداخلاتی که با دارو درمانی انجام می‌گیرد را لازمه تعمق بیشتری دانست.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال از تولد اولین فردی که بصورت آی وی اف به دنیا آمده است می‌گذرد خاطرنشان کرد: بحث‌های قالب در ARTبحث‌های اخلاق است که باید در این مقوله بحثهای جدی تری داشته باشیم و راهکارهای جدی تری ارایه دهیم تا بسیاری از مشکلات خانواده‌ها در این زمینه برطرف شود.

رئیس دانشگاه با اشاره به پانل های مختلفی که در این همایش موضوعات مختلف پایه و بالینی را مورد بحثقرار می‌دهند گفت: در این همایش علمی متخصصان علوم پایه و بالینی همکاری کرده و این دو بال علم به هم نزدیک‌تر شدند تا با همکاری و تعامل بیشتر بتوانند خدمات بهتر و بهینه‌ای را به جامعه و مردم ارایه دهند.

وی از تمامی دست اندرکاران برگزاری این همایش پربار تقدیر کرد و اظهار امیدورای کرد که این گردهمایی علمی منجر به ارایه راهکارهای موثر در بهداشت باروری و درمان ناباروری شود.

حمایت سازمان‌های بیمه‌گر مشکلات درمان ناباروری را کاهش می‌دهد / بالا رفتن سن ازدواج نرخ باروری را کاهش داده است

براساس این گزارش، رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز گفت: فعالیتهای این مرکز تحقیقات در راستای بهداشت باروری و ارایه خدمات درمان ناباروری است.

سید جلیل حسینی گفت: مواردی نظیر بالا رفتن سن ازدواج، بیماری‌های منتقله جنسی، اعتیاد، مشکلات روانی و حوادثاست که وضعیت باروری را در کشور دچار مشکل کرده است.

وی با اشاره به ارایه بحث‌های بالینی، ژنتیک و اپی‌ژنتیک در این کنگره افزود: مرکز بهداشت باروری و ناباروری در حوزه باروری زنان به مسائلی مانند تنظیم خانواده، یائسگی و امور جنسی و در مورد مردان نیز به بیماری‌های آمیزشی و پیشگیری از بیماری‌های مردانی که در معرض مواد سمی قرار می‌گیرند پرداخته است.

وی در ادامه گفت: بهداشت باروری به معنی سلامت کامل جسم، روان و رفاه اجتماعی است که مرتبط با سیستم تولید مثل بوده و سبک زندگی سالم و فرهنگ‌سازی در آن سهم بسزایی دارد.

حسینی اظهار داشت: بهداشت باروری به مسائلی مانند بیماری‌های منتقل شونده از راه جنسی و بیماری‌های وخیم جنسی می‌پردازد و برای گروه سنی جوانان در حوزه مراقبت‌های بهداشتی آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.

وی در پایان تاکید کرد: پوشش بیمه‌ای کامل‌تر می‌تواند به افزایش باروری زوجین کمک کند زیرا با توجه به اینکه درمان ناباروری هزینه‌های بالایی دارد، بسیاری از زوج‌ها از ادامه درمان منصرف می‌شوند بنابراین با حمایت سازمان‌های بیمه‌گر می‌توان مشکلات این افراد را کاهش داد.

به گزارش ایلنا، ششمین کنگره باروری و ناباروری مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر پیوندی رئیس دانشگاه، دکتر ملک افضلی پیشکسوت نظام سلامت، دکتر اوز نماینده صندوق حمایت از جمعیت سازمان ملل در ایران و جمعی از متخصصان این حوزه در تالار امام علی(ع) برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز