خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری البرز:

دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بلایای طبیعی در استان البرز آماده باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۶۲

هماهنگی و همدلی کلیه نهادهای دولتی و غیر دولتی در اجرای ملاحظات اصول پدافند غیر عامل نقش اساسی دارد.

ایلنا: مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری البرز تشکیل مستمر جلسات شورای پدافند غیرعامل را برای هریک از کارگروه‌ها ضروری خواند و گفت: تلاش در جهت نهادینه کردن فرهنگ و باور پدافند غیر عامل در بین مدیران و مردم هدف مهمی است که این شورا باید در برنامه‌های آتی خود به آن توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش ایلنا در کرج، شهاب الدین حسینی با بیان این مطلب در اولین جلسه کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیر عامل استان البرز اظهار داشت: برای نهادینه کردن این فرهنگ و باور در بین مدیران در صدد هستیم دو سمینار با حضور استاندار، برای روسای کارگروه‌ها و اعضای یازده گانه کارگروه‌ها برگزار کنیم.

وی گفت: هماهنگی و همدلی کلیه نهادهای دولتی و غیر دولتی در اجرای ملاحظات اصول پدافند غیر عامل نقش اساسی دارد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که استان البرز نیم درصد راه‌های کشور را داراست و ۱۲ درصد ترافیک کشور مربوط به استان البرز است و از این رو ضروری است اقدامات پدافندی هر چه زود‌تر در استان به خصوص در زمینه ترافیک اندیشیده تا در زمان بحران با مشکل ترافیکی حادی مواجه نشویم.

حسینی گفت: استان البرز استان معین و پدافند غیرعامل برای استان تهران است از این رو آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بلایای طبیعی و پیشگیری از وقوع بحران در استان البرز ضروری است.

به گفته وی در شرایطی که استان البرز به عنوان معین استان تهران در مواقع وقوع بحران مشخص شده باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که علاوه بر آمادگی کامل در سطح استان بتوان به استان تهران و استان‌های همجوار نیز یاری رساند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری البرز با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری با عنوان «پدافند غیر عامل، یک اصل برای همیشه» آن را الگوی مدیریتی در همهٔ زمینه‌ها عنوان کرد و افزود: همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی و تلاش جدی زمینه اجرایی کردن منویات معظم له در بحثپدافند غیر عامل را فراهم کنند.

حسینی با تاکید بر لزوم حفظ و استمرار آمادگی دستگاه‌ها در مقابله با بحران‌های احتمالی، از مدیران دستگاه‌ها خواست تا با تقویت امور مرتبط به پدافند غیر عامل، تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

وی با اشاره به اهم وظایف و ماموریت‌های مورد انتظار از ۱۱ کارگروه و دستگاه‌های عضو شورای پدافند غیر عامل استان، اضافه کرد: اگر چه همهٔ اقدامات نیازمند شناخت هستند، ولی باید با هدف پیشبرد اقدامات عملیاتی، طرح‌های مطالعاتی نیز در دستور کار کارگروه‌ها قرار گیرد.

حسینی همچنین با اشاره به شناسایی تهدید‌ها و فرصت‌ها در ادارات کل دستگاه‌های اجرایی از طریق استخراج اطلاعات آماری مرتبط به هر بخش جهت انجام برنامه ریزی‌های لازم برای افزایش ایمنی و امنیت در همهٔ زمینه‌ها را ضروری دانست و از تمامی مدیران دستگاههای اجرایی خواست تا با در نظر داشتن بحثاصول پدافند غیر عامل و شناسایی تهدیدات در حوزه فعالیتی خود، بیشترین فعالیت پیشگیرانه را در جهت مقابله با آن صورت دهند.

در این جلسه به پیشنهاد مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز و پس از اخذ اکثریت آراء، معاون خدمات شهری شهردار کرج به عنوان رئیس کار گروه خدمات شهری معرفی شد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان با تاکید بر لزوم هماهنگی مسئولان اجتماعی استان با رئیس این کارگروه، ابراز امیدواری کرد باید با برنامه‌ریزی مدون بسترهای لازم برای خنثی کردن جنگ نرم دشمنان نظام و انقلاب فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز