خبرگزاری کار ایران

صحبت‌های معاون رییس جمهور بعد از تماشای نمایش «دایی وانیا»

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۴۸

ابتکار: چخوف نویسنده‌ای بود که همیشه در پشت پرده آثار خود حرف‌هایی برای گفتن داشت. حرف‌هایی که بیان آن در جامعه امروز هم هنوز برای مخاطب اندیشمند تئا‌تر تازگی دارد.

ایلنا: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست جمعه شب ۲۰ دی ماه با حضور در تالار اصلی مجموعه تئا‌تر شهر از نمایش «دایی وانیا» به کارگردانی اکبر زنجانپور دیدن کرد.

به گزارش ایلنا، ‌ معصومه ابتکار بعد از تماشای این اثر نمایشی با حضور در پشت صحنه نمایش خطاب به کارگردان و گروه اجرایی نمایش گفت: شاهد نمایش بسیار زیبایی بودم که گروه اجرایی تلاش زیادی برای به صحنه بردن یک اثر نمایشی ارزشمند و اندیشمند کرده بودند. نمایشی که توانسته بود از زاویه هنر به زیبا‌ترین شکل ممکن بیانگر دغدغه‌های محیط زیست باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: آنتوان چخوف نویسنده‌ای است که در همه نمایش‌نامه‌های خود نگاه اجتماعی دارد و این نکته بارز و قابل توجهی است که ما می‌توانیم در همه نمایش‌نامه‌های او مشاهده کنیم. چخوف نویسنده‌ای بود که همیشه در پشت پرده آثار خود حرف‌هایی برای گفتن داشت. حرف‌هایی که بیان آن در جامعه امروز هم هنوز برای مخاطب اندیشمند تئا‌تر تازگی دارد.

ابتکار خاطر نشان کرد: نمایش «دایی وانیا» به کارگردانی آقای زنجانپور اثر بسیار تکان دهنده‌ای بود که همه عوامل از کارگردان، بازیگر، طراح صحنه و لباس گرفته تا افراد پشت صحنه تلاش فراوانی برای اجرای هرچه بهتر آن انجام دادند. من از سوی تمامی همکارانم در بدنه دولت و سازمان محیط زیست اعلام می‌کنم که ما به چنین اجراهای دغدغه‌مندی که حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین پیام آن است نیاز جدی داریم و دوست داریم در این رابطه یک جریان فکری تاثیرگذار در جامعه به کمک ما بیاید.

معاون رییس جمهوری در بخش پایانی صحبتهای خود تصریح کرد: همه مسوولانی که هم اکنون در دولت به عنوان خدمتگذار مردم فعالیت می‌کنند مدیون شما هنرمندان شریف تئا‌تر هستند که با تمام مشکلات تئا‌تر را زنده نگه می‌دارند و این حضور در فعالیتهای بنیادین و زیربنایی هنری است که باید بیشتر از این‌ها با انرژی مضاعفی از سوی شما عزیزان دنبال شود.

اکبر زنچانپور کارگردان نمایش " دایی وانیا " هم با تقدیر از حضور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست در این اجرا گفت: خیلی خوشحالم که مسوول شریفی مانند خانم ابتکار به اجرای این نمایش دغدغه‌مند در حوزه محیط زیست اهمیت می‌دهد و امیدوارم اجرای چنین آثاری که بدون ادعا و تبیلغات فراوان پیرامون محیط زیست روی صحنه رفته بتواند مبدا اجرای آثار نمایشی مختلف در گام‌های بعدی باشد.

محسن حسینی بازیگر نقش «سربریاکف» نمایش دایی وانیا هم با تاکید بر حضور هرچه بیشتر مسوولان دولتی در اجرای آثار نمایشی تاکید کرد: به عنوان نماینده‌ای کوچک از گروه اجرایی بازیگران از شما و مسوولان سازمان محیط زیست می‌خواهم انجمن‌های غیر دولتی فعال در حوزه محیط زیست را برای مشارکت در امور هنری و برنامه‌های اینچنینی فعال کنید. این رویکرد یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های انجمن‌های غیر دولتی محیط زیست در کشورهای خارجی است که امیدوارم در کشور ما نیز به وقوع بپیوندد چرا که این جریان باعثفعال شدن هنرمندان و نگارش نمایشنامه‌هایی می‌شود که می‌تواند تاثیر گذار‌ترین راه برای حفاظت از محیط زیست باشد.

اتابک نادری رییس مجموعه تئا‌تر شهر هم در پایان دیدار از حضور رییس سازمان محیط زیست در مجموعه تقدیر کرد و گفت: امیدوارم این حضور ارزشمند مقدمه‌ای برای حضور مسوولان عالی رتبه دولت در جریان به صحنه رفتن آثار نمایشی تئا‌تر شهر باشد. و ما هم به سهم خود میزبان خوبی برای تماشاگران فهیم تئا‌تر و دولتمردان در عرصه هنرهای نمایشی باشیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز