خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز:

کلان‌نگری در فعالیت روزمره دستگاه‌های استان در دستور کار قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۹۹

نگاه مدیران آب منطقه ای استان البرز به پروژه های زود بازده اقتصادی از جمله سدهای کوتاه و نیروگاه های کوچک و با نگاه چند بعدی و ویژه باشد.

ایلنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با حضور در شرکت آب منطقه‌ای استان، بر ضرورت ساخت سدهای کوچک و پر بازده در مناطقی همانند دشت اشتهارد که به نوعی ترغیبی برای سرمایه گذاری به شمار می‌رود، تأکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سریزدی در این نشست بر ضرورت نگاه توسعه‌ای تأکید کرد و گفت: تیم جدید استانداری البرز نگاهی توسعه محور دارد و کلیه امور در بخش‌های مختلف را با دیدی کلان و فرا دستگاهی می‌نگرد.

وی توصیه کرد: فعالیت روزمره دستگاه‌های استان نیز باید در قالب نگاهی وسیع و بسیط صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز آب را مایه حیات و آبادانی دانست و گفت: از آنجا که در سرفصل عمران شهری داشته‌ها باید جایگزینی بر نداشته‌ها باشند؛ این روند در بخش آب نیز باید مورد توجه قرار گیرد و با برنامه ریزی و مدیریت پتانسیل‌های موجود در این حوزه منابع آبی را بدون هدر رفت آن مهندسی کرد.

سریزدی در ادامه نگاه بهره وری در طرح‌های عمرانی را ضروری برشمرد و عنوان کرد: این نگاه‌ها در بخش‌های مختلفی اعم از؛ اشتغال، گردشگری، صرفه جویی در منابع به ویژه آب، از جمله موارد کلیدی در بهره وری است.

وی همچنین گفت: ساختن سدهای کوتاه و کوچک از جمله طرح‌های مهم در استان است که به عنوان راهی برای ایجاد ارتباط در مناطق مختلف استان خواهد بود؛ به طور مثال و جود چنین طرح‌هایی در منطقه‌ای همچون دشت اشتهارد به عنوان پل ارتباطی مهم قلمداد شده و به نوعی مشوقی در سرمایه گذاری خواهد بود.

سریزدی در ادامه اقدام آب منطقه‌ای جهت ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب را با هدف ایجاد یک روحیه‌ای مثبت در میان اقشار مختلف را از جمله اقداماتی عنوان کرد که در جهت معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بخش آب و کمک به حفظ و حراست و اصلاح الگوی مصرف آب مدنظر است.

وی افزود: نگاه ما در استان، نگاه توسعه‌ای است بنابراین باید موانع موجود در مسیر توسعه برداشته شود.

نگاه ویژه مدیران آب منطقه‌ای به پروژه‌های زود بازده اقتصادی از جمله سدهای کوتاه و نیروگاه‌های کوچک و با نگاه چند بعدی از دیگر تأکیدات معاون عمرانی استاندار البرز در بازدید از آب منطقه‌ای بود.

شایان ذکر است در جریان این بازدید، موضوعاتی نیز همچون؛ چالش‌های پیش روی شرکت در حفظ منابع آبی، افت ۸۴ سانتی متری سفره آب زیر زمینی دشت کرج، وجود چاه‌های غیرمجاز و تصرفات آن‌ها در حریم و بستر رودخانه‌ها، فقدان زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری، تهیه سند توسعه استان در بخش آب، مطالعات منابع و مصارف، توجه به پروژه‌های کوچک اقتصادی مورد توجه بخش خصوصی و سرمایه گذاران، ساماندهی رودخانه کرج و موضوع پساب آن، پساب ماهدشت و.. نیز مطرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز