خبرگزاری کار ایران

پوستر جشنواره موسیقی فجر رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۵۸

پوستر بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر توسط کیانوش غریب پور(طراح) طراحی شده است.

ایلنا: پوستر بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر صبح امروز(۲۱ دی) در محل ستاد بگزاری جشنواره رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، این پوستر توسط کیانوش غریب پور(طراح) طراحی شده است و در آن سازهای موسیقی ایرانی و کلاسیک و نیز المانهای مرتبط با موسیقی استفاده شده است.

کیانوش غریب پور برای سومین سال پیاپی طراحی پوستر جشنواره موسیقی فجر را برعهده داشته است.

*گروه منتخبین جشنواره موسیقی جوان در فجر می‌نوازند

گروه منتخبین جشنواره موسیقی جوان به سرپرستی رامین روشندل در بخش غیررقابتی نسلی دیگر حضور دارد و آثار آهنگسازان جوان موفق را می‌نوازد.

روشندل در این باره گفت: برخی از برگزیدگان هفتمین دوره جشنواره موسیقی جوان که شهریورماه برگزار شد، در گروه منتخبین گرد هم آمده‌اند. این افراد نفرات اول تا سوم این جشنواره هستند که هر کدام در زمینه موسیقی حرفی برای گفتن دارند.

به گفته این هنرمند، گروه منتخبین جشنواره جوان، آهنگ‌هایی از آهنگسازان جوان و به‌نام کشورمان از جمله هنرمندانی چون احسان زمینی‌فر، سیامک جهانگیری، عیسی غفاری و ستایشگر را برای اجرا در جشنواره انتخاب کرده‌اند تا به راستی نماینده جوانان موسیقی کشورمان باشند.

براساس توضیحات این نوازنده، هر کدام از اعضای گروه، در جشنواره موسیقی فجر تک‌نوازی هم خواهند داشت.

روشندل، ضمن تاکید بر این نکته که متاسفانه برخی از جشنواره‌ها بعد از برگزاری برگزیدگان خود را رها می‌کنند، افزود: خوشبختانه جشنواره موسیقی فجر با ایجا بخش نسلی‌دیگر زمینه حمایت از هنرمندان جوان و توانمند را فراهم کرده است.

وی با اشاره به این نکته که سال ۱۳۸۶ در بخش جوان جشنواره فجر حضور داشته، گفت: بخش جوان جشنواره از جمله بخش‌های غیر رقابتی اما بسیار موثر جشنواره بود که می‌توانست با معرفی گروه‌ها یا هنرمندان جوان زمینه را برای رشد آنها و حضورشان در عرصه حرفه‌ای فراهم کند. اگرچه این بخش از جشنواره حذف شده اما به نظر می‌رسد نسلی‌دیگر به نوعی راه بخش جوان جشنواره را ادامه می‌دهد و در جهت همان اهداف است.

روشندل ضمن تاکید مجدد بر لزوم و فواید همراهی جوانان و بخصوص دانشجویان با جشنواره موسیقی فجر تاکید کرد: این جشنواره برای دانشجویان و هنرآموزان رشته موسیقی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امیدوارم شرایطی فراهم شود که این افراد بتوانند با تسهیلاتی ویژه اجراها را ببینند و مثلا بلیط نیم‌بها بهره‌مند شوند.

* شش گروه موسیقی کلاسیک غیر ایرانی در جشنواره رقابت می‌کنند

هیات انتخاب جشنواره پس از بررسی آثار رسیده از ۷۹ گروه کلاسیک غیر ایرانی، شش اثر را برای این بخش انتخاب کرد که چهار گروه از تهران و دو گروه از گروه‌های شهرستانی هستند.

در بخش رقابتی جشنواره بیست و نهم و در شاخه کلاسیک غیر ایرانی گروه آنسامبل آرس نُوا به سرپرستی آرمین قیطاسی از تهران، ارکستر مجلسی رسا به سرپرستی مظفر نبیلی از تهران، کوارتت گیتار سدار به سرپرستی بابک رستمی از تبریز، ​ تریوی گیتار رُزت به سرپرستی بهار عصاره از تهران، تریو کاکتوس به سرپرستی رسول نجفیان از بوشهر و خانه ساز دهنی به سرپرستی شهرام شادان‌فر از تهران آثاری را برای مخاطبان و هیات داوران اجرا می‌کنند.

در مرحله اول ۷۹ گروه شامل ۳۰ گروه تهرانی و ۴۹ گروه شهرستانی در شاخه موسیقی کلاسیک غیرایرانی برای حضور در جشنواره بیست و نهم اعلام حضور کرده بودند که بعد از بازبینی هیات انتخاب شش گروه به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

زمان و مکان اجرای این گروه‌ها به‌زودی از سوی ستاد برگزاری جشنواره اعلام خواهد شد.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر ۲۴ بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www. fajrmusicfe مشاهده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز