خبرگزاری کار ایران

به مناسبت ۲۰ دی ماه سالروز کشته شدن میرزا تقی‌خان امیر کبیر؛

دانش آموزان کاشانی قتلگاه امیر کبیر را گل باران کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۱۶

به مناسبت ۲۰ دی ماه سالروز کشته شدن میرزا تقی خان امیر کبیر صبح امروز شنبه بیست و یکم دی ماه دانش آموزان مدرسه امیرکبیر فین بزرگ کاشان قتلگاه امیر کبیر را در حمام باغ تاریحی فین کاشان گل باران کردند.

ایلنا: به مناسبت ۲۰ دی ماه سالروز کشته شدن میرزا تقی خان امیر کبیر صبح امروز شنبه بیست و یکم دی ماه دانش آموزان مدرسه امیرکبیر فین بزرگ کاشان قتلگاه امیر کبیر را در حمام باغ تاریحی فین کاشان گل باران کردند.

سرپرست اداره میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ویژه کاشان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان گفت: به مناسبت سالگرد شهادت میرزا تقی خان امیر کبیر همزمان با گلباران قتلگاه امیرکبیر توسط دانش آموزان کاشانی، نمایشگاهی از آثار و دست نوشته‌های امیرکبیر در قسمت شاه نشین باغ تاریخی فین در معرض بازدید کنندگان قرارگرفته است.

«مهران سرمدیان» با اشاره به اینکه درسال جاری بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی صرف بازسازی، سبک سازی، ایزولاسیون و مرمت حمام تاریخی قین کاشان شده است گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵ و نیم میلیون نفر گردشگر از حمام تاریخی فین و قتلگاه امیر کبیر بازدید نموده‌اند.

وی همچنین از برگزاری چندین مراسم‌ مختلف در سطح کشوری توسط سازمان‌های مختلف به مناسبت سالروز شهادت امیر کبیر خبرداد.

میرزا محمد تقی‌خان فراهانی مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های ایران در دوره ناصرالدین‌شاه است که در سال ۱۱۸۶ ه. ق در روستای هزاوه از توابع فراهان از توابع اراک متولد شد. پدر وی کربلایی قربان نام داشت و آشپز قائم مقام فراهانی بود. وی در حمام فین کاشان کشته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز