خبرگزاری کار ایران

بازرس انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی کشور:

عمر کاری کارگران ساختمانی به بازنشستگی نمی‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۷۹

چکیده: عمر کاری کارگران ساختمانی به دلیل ماهیت سخت و زیان آور کارشان کمتر از ۳۰ سال است و بسیاری از آنان امیدی به بازنشستگی ندارند.

بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور می‌گوید با وجود آنکه کارگران ساختمانی به دلیل ماهیت سخت و زیان آور بودن شغل‌شان طبق قانون باید با سابقه ۲۰ سال کار بازنشسته شوند، اما در عمل این اتفاق نمی‌افتد.

«حسن مکاری» با اشاره تبصرهٔ ماده ۵۲ قانون کار که بر تعیین مشاغل سخت و زیان‌آور تأکید دارد، به ایلنا گفت: عمر کاری کارگران ساختمانی به دلیل ماهیت سخت و زیان آور کارشان کمتر از ۳۰ سال است و بسیاری از آنان امیدی به بازنشستگی ندارند؛ مثلا کارگری که در سن ۳۵ سالگی بیمه شده است، باید تا سن ۶۵ سالگی کار کند تا بازنشسته شود بنابراین بازنشستگی وی با توجه به توان جسمی‌اش در سنین بعد از ۶۰ سالگی، بعید به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: کارگران ساختمانی در شرایط سخت و طاقت فرسای کاری از جمله سرما و گرمای شدید کار می‌کنند به گونه‌ای که دستان آن‌ها همیشه تاول زده است و کمر درد و پا درد عارضهٔ عادی شغل شان به شمار می‌آید، بنابراین از بسیاری مشاغل دیگر برای سخت و زیان آور شناخته شدن و بازنشستگی پیش از موعد محق تر‌اند.

این فعال صنفی در ادامه با تاکید بر لزوم پرداخت غرامت ایام بیماری به کارگران ساختمانی، بیان کرد: کارگری که به هر دلیلی دچار حادثه شغلی می‌شود و آسیب می‌بیند تا زمان بهبودی کامل نمی‌تواند کار کند و درآمدی ندارد بنابراین سازمان تامین اجتماعی در نقش صندوق بیمه گر کارگران ساختمانی باید دست به کار شود و مبلغی را تخت عنوان غرامت ایام بیماری به کارگر مصدوم شده و تحت مداوا پرداخت کند تا وی در گذران معیشت زندگی‌اش با دشواری مواجه نشود.

به گفته مکاری، سازمان تامین اجتماعی همانگونه که از کارگران ساختمانی حق بیمه را به صورت منظم دریافت می‌کند باید خدمات متناسبی را نیز به آن‌ها ارائه کند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل در پایان اظهار داشت: کارگران ساختمانی بیش از سایر کارگران و بیمه شدگان به حمایت‌های تامین اجتماعی نیاز دارند چرا که کمی بیش از نصف ماه را کار می‌کنند و سایر روز‌ها بدلیل مشکلات سرمایی، گرمایی، نرسیدن مصالح، بیماری و.. بیکار‌ اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز