خبرگزاری کار ایران

مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

سرانه مصرف ماهی در آذربایجان شرقی افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۰۳

در حال حاضر ۵۰۰ مزرعه پرورش ماهی در آذربایجان شرقی فعال هستند که از این مزارع در سال ۹۱، چهار هزار و ۵۶۰ تن ماهی تولید و به بازار مصرف عرضه شد که در سال جاری نیز بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، این میزان به چهار هزار و ۸۰۰ تن افزایش می‌یابد.

ایلنا: مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، گفت: با اقدامات صورت گرفته و فرهنگ سازی مناسب، سرانه مصرف ماهی و آبزیان در کنار تولید این محصول غذایی در آذربایجان شرقی افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد صمدزاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰۰ مزرعه پرورش ماهی در آذربایجان شرقی فعال هستند که از این مزارع در سال ۹۱، چهار هزار و ۵۶۰ تن ماهی تولید و به بازار مصرف عرضه شد که در سالجاری نیز بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، این میزان به چهار هزار و ۸۰۰ تن افزایش می‌یابد.
وی در ادامه به سودآوری صنعت تولید و پرورش ماهی خوراکی اشاره کرد و گفت: برخلاف سالهای گذشته که به دلایلی مانند پایین بودن سطح آگاهی و اطلاعات مردم در خصوص فواید غذاهای دریایی و محدودیت و کمبود مراکز عرضه مستقیم این ماده غذایی ارزشمند، بیشتر تولیدات پرورش دهندگان ماهی به خارج از استان صادر می‌شد با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی‌های مناسب، سرانه مصرف ماهی در آذربایجان شرقی افزایش یافته و این حرفه اکنون به عنوان یک کارآفرینی درآمدزا محسوب می‌شود.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: اکنون پرورش ماهی به عنوان شغلی سودآور به لحاظ اقتصادی توانسته جایگاه خود را در آذربایجان شرقی بیابد بطوریکه اکنون پرورش دهنگان ماهی در مزارع این استان، علاوه بر تامین نیاز داخلی استان، تولیدات خود را به شهرستانهای همجوار و حتی شهرهای مرزی ترکیه، باکو و نخجوان جمهوری آذربایجان نیز صادر می‌کنند.
صمدزاده به اقدامات صورت گرفته برای ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای دریایی به ویژه ماهی در سبد غذایی خانواده‌ها اشاره کرد وگفت: در گذشته مردم منطقه علاقه چندانی به استفاده از این ماده غذایی ارزشمند نداشتند ولی در چند سال گذشته با تلاشهای صورت گرفته چون برگزاری جشنواره‌های مرتبط، افزایش اطلاع رسانی و آگاه سازی در زمینه فواید مصرف ماهی و نیز گسترش مراکز فروش آبزیان، شاهد افزایش تمایل مردم به استفاده از غذاهای دریایی بویژه ماهی در برنامه‌های غذایی هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز