خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

عدم مهارت عامل اصلی بیکاری اغلب جوانان جویای کار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۸۵

توانمندسازی مددجویان زیرپوشش یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد است. / در زمینه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان در سطح کشور، رتبه دوم را کسب کردیم.

ایلنا: مدیرکل کمیته امداد کردستان اظهار داشت: عدم دارا بودن مهارت لازم در اغلب جوانان جویای کار، عامل اصلی بیکار ماندن آنان است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا در سنندج، قنبر موسی‌نژاد روز شنبه در نشست هم‌اندیشی توسعه کارآفرینی که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سنندج برگزار شد، گفت: این جلسه در راستای اجرای تفاهمنامه سه جانبه‌ای که بین کمیته امداد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفا‌تر کاریابی در کشور منعقد و بستر اجرای آن در استان نیز فراهم شده است.
وی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های بازارمحور در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم مخاطبین را بر اساس نیاز بازار آموزش داده و زمینه ورود آنان را در بازار کار فراهم کنیم.
موسی‌نژاد افزود: بدون شک برای رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی در همه جوامع در داخل و خارج از کشور توسعه نیروی انسانی باید در اولویت قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه توسعه منابع انسانی از توسعه منابع فیزیکی مهم‌تر است، تصریح کرد: توسعه نیروی انسانی بسترساز سایر توسعه‌ها خواهد بود.
به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، توسعه نیروی انسانی توانمند نیازمند ارائه آموزش‌های لازم در حوزه‌های مختلف است.

ارائه آموزش‌های لازم در دستور کار کمیته امداد است
موسی‌نژاد با تاکید براینکه عدم مهارت مهم‌ترین مشکل جوانان بیکار در کشور و استان ما است گفت: سیاست‌های کمیته امداد براساس نظام تحولی که در این نهاد در دهه چهارم فعالیت‌های آن دنبال می‌شود ارائه آموزش‌های لازم به جامعه هدف براساس نیاز و ظرفیت‌های موجود در بازار کار است.
به گفته وی، با توجه به ساختار جدید، نگاه خدمات‌رسانی در امداد به نگاه توانمندسازی به جامعه هدف تغییر پیدا کرده و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نیز بر همین اساس اجرا می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، توانمندسازی مددجویان زیرپوشش را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد دانست و یاداور شد: توانمندسازی یکی از حرکت‌های نوین در کمیته امداد است که براساس راهبردهای سه وجهی پیوسته اجرا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در توانمندسازی مددجویان مورد توجه قرار گرفته و به همین دلیل در حوزه فرهنگی در خانواده‌ها جایگزین کردن فضا و فرهنگ کار و تلاش به جای فرهنگ بیکاری اولویت امداد است.

تحقق ۱۵۰ درصدی تعهدات کمیته امداد کردستان در حوزه اشتغالزایی
این مسئول در ادامه سخنانش با بیان اینکه طی چند سال اخیر در زمینه اشتغال‌زایی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار هستیم، افزود: با وجود مشکلات اقتصادی در سال‌جاری شاهد تحقق ۱۵۰ درصدی تعهدات به دبیرخانه اشتغال استان هستیم.
موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز در تلاش هستیم که توانمندسازی در کمیته امداد به عنوان یک الگو معرفی شود.
وی با تاکید براینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در حوزه توانمندسازی اقتصادی مددجویان است، تصریح کرد: اشتغال در کمیته امداد به عنوان یک فرایند تعریف شده است.
به گفته موسی‌نژاد، این فرایند از استعدادیابی و آموزش آغاز و بعد از پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال بحثنظارت در اولویت قرار می‌گیرد.

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۱۷ هزار مددجو
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با بهره‌گیری از توان دستگاه‌های متولی در این حوزه را متذکر شد و گفت: در زمینه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان نیز در سطح کشور رتبه دوم را کسب کردیم.
موسی‌نژاد اضافه کرد: در زمینه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیاز مخاطبین و بازار کار مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس جلو رفته‌ایم.
وی از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بیش از ۱۷ هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد در سال‌ گذشته خبر داد و ادامه داد: ارائه این آموزش‌ها نقش مهمی در تحقق اشتغال‌های مولد و پایدار در امداد داشته است.
این مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد نیروی مولد که در اختیار امداد قرار دارد با کمک همه فعالین این عرصه به سمت توانمندسازی هدایت شوند و خروج آنان از زیرپوشش خدمات کمیته امداد محقق شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز