خبرگزاری کار ایران

دستیار معاونت خودکفایی کمیته امداد:

سالانه ۱۰درصد مددجویان کمیته امداد توانمند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۸۴

در سه ساله اخیر برنامه‌ای تدوین شده است که تا پایان سال ۹۲ باید ۳۰۰ هزار خانوار از زیرپوشش حمایت‌های امداد خارج شوند.

ایلنا: دستیار معاونت خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی گفت: براساس برنامه ۵ ساله پنجم، کمیته امداد مکلف شده است تا هر ساله ۱۰ درصد از مددجویان زیرپوشش خود را خارج نماید.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در سنندج، مرتضی بوجار روز شنبه در نشست هم‌اندیشی توسعه کارآفرینی با حضور تعدادی از مسئولان کشوری و مدیران کل ادارات استان در کمیته امداد امام خمینی کردستان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های امداد توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش امداد است.

وی تصریح کرد: در سه ساله اخیر برنامه‌ای تدوین شده است که تا پایان سال ۹۲ باید ۳۰۰ هزار خانوار از زیرپوشش حمایت‌های امداد خارج شوند.

بوجار افزود: در سال ۹۰،۸۰ هزار خانوار، ۹۱،۱۰۰ هزار خانوار و در سال‌جاری نیز ۱۲۰ هزار خانوار برنامه‌ریزی شده است تا با توانمندسازی آنان از زیرپوشش خدمات این نهاد خارج شوند.

وی ادامه داد: علی‌رغم تمامی مشکلات و محدودیت‌ها در بانک‌ها، طی دو سال ۹۰ و ۹۱ بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌ها گرفتیم که بیش از ۵۰ درصد برنامه را شامل می‌شود.

دستیار معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بیان داشت: کمترین عارضه و آسیب در زمینه اشتغالزایی در کمیته امداد وجود دارد و این به دلیل نظارت‌های خوب بر روند اشتغالزایی در این نهاد صورت گرفته است.

وی افزود: کمیته امداد در مسیر اشتغالزایی با استعدادسنجی و شناخت، ارائه مشاوره‌های شغلی، پرداخت تسهیلات، اجرای طرح و نظارت بر طرح‌ها با بهره‌گیری از هزار کار‌شناس فنی سبب شده است تا شغل‌های ایجاد شده پایدار باشند.

بوجار گفت: کارآفرینی در کشورهای پیشرفته با آموزش‌های پایه‌ای و در یک پروسه اتفاق می‌افتد اما متاسفانه در کشور ما، بدون برخورداری از آموزش‌های کاربردی، وارد بازار کار خواهند شد و این مشکلات عدیده‌ای به دنبال دارد.

وی یادآور شد: کارآفرینی نیاز به یک کار جدی و مضاعف دارد و باورداشتن، عشق و انگیزه و ریسک‌پذیری به عنوان ویژگی‌های لازم کارآفرینی مدنظر قرار بگیرد.

بوجار اضافه کرد: مشاغل خرد و خانگی نیز یکی از برنامه‌های کمیته امداد در بحثتوانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش است که علاوه بر اشتغالزایی، احیا و حفظ عزت خانواده، اقدامات فرهنگی، صیانت از بنیان خانواده و اشاعه فرهنگ کار و تلاش نیز دنبال می‌شود.

دستیار معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: کمیته امداد امام خمینی ایستگاهی برای حرکت به سمت توانمندسازی محرومین جامعه است که ضمن طی مسیر، زمینه درآمدزایی و خروج آنان از کمیته امداد اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: حمایت‌های کمیته امداد برای دوره‌ای موقت و خروج مددجویان از زیرپوشش است که با اجرای طرح‌های خودکفایی زمینه تحقق این مهم فراهم می‌شود.

بوجار همچنین از اجرای یک طرح برای افراد سالخورده و مسن خبر داد و گفت: در اجرای این طرح، تسهیلاتی به سالمندان نیازمند اعطا می‌شود تا با سرمایه‌گذاری در یک شرکت هلدینگ، از سود آن منتفع شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون در قالب این طرح ۵ هزار نفر شناسایی شده‌اند، یادآور شد: هم‌اکنون کمیته امداد در مسیری قرار گرفته است که ۵ درصد تولید گوشت کشور و ۶ درصد تولید شیر کشور توسط مددجویان زیرپوشش این نهاد انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز