خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امورمالیاتی استان اصفهان خبر داد:

آخرین مهلت ارائه اظهارنامه های مالیاتی تا ۱۵ دیماه

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۳۸

تکالیف فعالان اقتصادی درنظام مالیات برارزش افزوده شامل ثبت نام براساس ترتیب مشخص شده ازطرف سازمان امورمالیاتی کشور، تسلیم اظهارنامه، صدور صورتحساب به صورت فصلی؛ نگهداری اسناد و ثبت اطلاعات خرید و فروش در دفاتر قانونی به مدت ۱۰ سال و اخذ صورتحساب و پرداخت مالیات در زمان خرید کالاها و خدمات است.

ایلنا: مدیرکل امورمالیاتی استان اصفهان، همزمان با برگزاری نوزدهمین نمایشگاه کامپیو‌تر و اتوماسیون اداری(اتوکام) و درهمایش مالیات بر ارزش افزوده، مالیات را سالم‌ترین و پاک‌ترین منبع درآمدی دولت دانست و با اشاره به وصول مالیات برارزش افزوده در استان اصفهان گفت: عوارض به ۱۰۴ شهرداری و ۸۷۰ دهیاری در سطح استان نقطه عطف اجرای قانون مالیات برارزش افزوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، امیری، با اشاره به مهلت محدود باقی مانده ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده از فعالان اقتصادی مشمول خواست حداکثر تا ۱۵ دیماه نسبت به ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده خود اقدام نمایند.

مدیرکل مالیاتی استان اصفهان اضافه کرد: تمام فعالان اقتصادی به خودی خود مشمول مالیات برارزش افزوده نیست و تنها مودیانی که در ۵ فراخوان انجام شده از طرف سازمان مالیاتی کشور مشخص شده‌اند مشمول این طرح هستند.

وی همچنین درخصوص اخذ مالیات برارزش افزوده توسط واحدهای صنفی که هنوز مشمول ثبت نام نشده و یا ثبت نام ننموده‌اند افزود: صاحبان مشاغلی که مشمول مالیات برارزش افزوده نیستند اگر مالیات برارزش افزوده دریافت کنند متخلف هستند و هر مبلغی که تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده دریافت دارند غیرقانونی است که سازمان تعزیرات حکومتی متخلفین برخورد می‌کنند.

درادامه جلسه معاون مالیات برارزش افزوده به بیان تکالیف مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده پرداخت و افزود: ثبت نام در مالیات برارزش افزوده به صورت مرحله‌ای است.

نریمانی، با اشاره به عدم نیاز به حضور مودی در نظام مالیات برارزش افزوده در ادارات امورمالیاتی این شیوه وصول مالیات را شیوه‌ای کاملا «الکترونیکی دانست و ادامه داد: مودیان با مراجعه به سامانه ir. WWW evat. تمام مراحل اعم از ثبت نام، پرداخت، صدور فیش و قبض را غیرحضوری انجام می‌دهند.

وی مهم‌ترین سیاست ابلاغی نظام مالیات برارزش افزوده را اولویت رسیدگی به مودیانی که ثبت نام نکرده‌اند و یا اظهارنامه ارائه نداده‌اند برشمرد و گفت: اولویت رسیدگی با مودیانی است که به قانون تمکین نکرده‌اند.

معاون مالیات برارزش افزوده در این همایش تاکید کرد: مودیانی که در نظام مالیاتی برارزش افزوده ثبت نام کرده و اظهارنامه ارائه می‌کنند معمولا» از چرخه رسیدگی خارج می‌شوند و عملا «جرایمی از آنان مطالبه نمی‌شود.

وی همچنین با اشاره به لزوم ارائه صورت حساب واقعی توسط مودیان ارائه صورت حساب‌های غیرواقعی و استفاده صورت حساب‌های دیگران ویا کداقتصادی دیگران را خط قرمز نظام مالیاتی برشمرد و بیان داشت: هدف از اجرای قانون مالیات برارزش افزوده شفافیت فعالیت‌های اقتصادی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز