خبرگزاری کار ایران

اخبار ضد و نقیض از کنترل شهر فلوجه توسط گروه القاعده

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۰۰

در حالی که یک منبع امنیتی از کنترل فلوجه توسط داعش خبر می دهد، مشاور رسانه ای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که ۷۵ درصد از این شهر توسط نیروهای امنیتی از تروریست‌های داعش پاک‌سازی شده است.

یک منبع امنیتی عراقی از کنترل شهر «فلوجه» توسط افراد مسلح گروه تروریستی «داعش» از گروه‌های وابسته به القاعده خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود، گفت که فلوجه از کنترل دولت عراق خارج شده و اکنون در کنترل داعش است.

این منبع تاکید کرد که مناطق اطراف فلوجه در کنترل پلیس محلی است.

این در حالی است که پیش از این «سمیر الشویلی» مشاور رسانه‌ای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گفت که نیروهای مبارزه با تروریسم عراق با انجام پنج عملیات ویژه موفق شدند ۷۵ درصد از فلوجه را از تروریست‌های داعش پاک‌سازی کنند.

الشویلی افزود که در این عملیات‌ها ۱۵ تک تیرانداز از کشورهای عربی که در افغانستان و سوریه آموزش دیدند، کشته شدند.

وی تاکید کرد که نیروهای مبارزه با تروریسم با کمک افراد مسلح عشایر آماده عملیات ویژه برای تعقیب تروریست‌ها و بیرون کردن آن‌ها از فلوجه هستند.

الشویلی در ادامه گفت که خلاف اخبار منتشر شده مبنی بر کنترل فلوجه توسط تروریست‌ها، تعداد اندکی از این تروریست‌ها در فلوجه بوده و در حال حاضر تحت تعقیب هستند.

مشاور رسانه‌ای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق تصریح کرد که میان نیروهای ارتش، پلیس و افراد مسلح عشیره‌ای برای رویارویی با تروریست‌ها هماهنگی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، صدها نفر از ساکنان فلوجه در پی درگیری ارتش با افراد مسلح داعش مجبور به ترک این شهر شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز