خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی:

برگزاری جلسات متعدد با دولت برای تسریع روند سرمایه گذاری بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۱۳

با اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار همه مشکلات محیط مستمر کسب و کار رفع نمی‌شود به جهت اینکه ابعاد مشکلات محیط کسب وکار وسیع‌تر از ۲۹ ماده‌ای است که در این قانون قرار دارد و در این رابطه جلسات متعددی برای اقدامات عملی‌تر با دولت برگزار شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، با بیان اینکه اقتصاد کشور از یک نوع مشکل ساختاری رنج می‌برد و آن ضعف بخش خصوصی است، از برگزاری جلسات متعدد با دولت برای تسریع روند سرمایه‌گذاری و توسعه بخش خصوصی خبر داد.

پدرام سلطانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اعلام اینکه شاخصه و موضوع مهم برای بخش خصوصی، سرمایه گذاری با ثبات و چشم انداز است، گفت: اگر ثبات نشان گر یک چشم انداز مثبت در اقتصاد باشد تحرک در سرمایه گذاری و در فعالیت‌های اقتصادی افزایش هم پیدا می‌کند و از هدف گذاری‌های کوتاه مدت برای کسب سودهای آنی و تبدیل به هدف گذاری‌های بلند مدت استفاده می‌شود.

این کار‌شناس و فعال اقتصادی، افزود: اولین گام این است که بخش خصوصی باید سازماندهی و ظرفیت‌های آن شناسایی شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، با اشاره به تدوین آیین نامه قانون بهبود فضای کسب و کار و میزان اثر بخشی آن بر توسعه بخش خصوصی عنوان داشت: هنوز آئین‌نامه این قانون تدوین و تصویب نشده است و قطعا با تصویب ائین نامه موجبات اجرای آن فراهم می‌شود اما این طور نیست که صرفا با اجرای این قانون همه مشکلات محیط مستمر کسب و کار رفع شود به جهت اینکه ابعاد مشکلات محیط کسب وکار وسیع‌تر از ۲۹ ماده‌ای است که در این قانون قرار دارد و در این رابطه جلسات متعددی با دولت برگزار کرده‌ایم و باید اقدامات عملی دولت را شاهد باشیم.

وی همچنین از ورود نقدینگی به بازار تولید خبر داد و خاطرنشان کرد: اتفاقات اخیر بیانگر این موضوع است که چشم انداز اقتصادی رو به مثبت است و ثبات درحال برگشت به کشور است. به همین جهت شاهد آن هستیم سرمایه‌ها از بازارهایی مثل ارز وطلا وارد بازار تولید و صنعت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز