خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس بازار سرمایه در گفتگو با ایلنا:

چشم انداز صنایع در بورس روشن‌تر از گذشته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۰۲

حجم نقدینگی در جامعه می‌طلبد تا با گسترش فرهنگ سرمایه گذاری در بورس مردم را به سرمایه گذاری در این حوزه ترغیب کنیم.

یک کار‌شناس بازار سرمایه گفت: چشم انداز صنایع در بورس روشن‌تر از گذشته شده است.

شهریار شهمیری، مدیرعامل کارگزاری سهم آشنا در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از ابتدای سال و با امیدهایی که در جامعه پس از انتخابات ریاست جمهوری بوجود آمد؛ چشم انداز صنایع روشن‌تر از سالهای گذشته شد.

وی خاطرنشان کرد: روند سودآوری‌ها و نقدشوندگی در بورس در سال جاری باعثایجاد حس امنیت سرمایه گذاری‌ها در این حوزه شده است با توجه به رشد سودآوری شرکت‌ها در سال‌های اخیر به خصوص در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ و توجه به افزایش امید‌ها نسبت به رونق اقتصادی در سال آتی می‌توان امیدوار بود این روند در سال ۹۳ نیز ادامه یافته و از این محل نیز می‌توان رشد شاخص بورس را متصور بود.

شهمیری معتقد است؛ بورس به هیچ عنوان حبابی نیست و عرضه‌های جدید در بورس می‌تواند تحرکات جدیدی در بازار ایجاد کند.

وی افزود: حجم نقدینگی در جامعه می‌طلبد تا با گسترش فرهنگ سرمایه گذاری در بورس مردم را به سرمایه گذاری در این حوزه ترغیب کنیم.

شهمیری در خصوص سهام عدالت گفت: آزادسازی سهام عدالت کمک می‌کند تا سهام بیشتری در بازار عرضه شود، واگذارى سهام عدالت به شکل مردمى بهترین نحوه واگذارى سهام است، زیرا علاوه بر جلوگیرى از انحصار موجب گسترش بازار سرمایه و دارایى‌ها در کشور و همچنین ارتقاى فرهنگ سهامدارى در کشور مى‌شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر همانطور که آمار و ارقام نشان می‌دهد بورس در دو زمینه گسترش ابزار‌ها و جذب سرمایه پیشرفت چشمگیری داشته و هم اکنون شاهد حضور سرمایه گذاران جدیدی در این عرصه هستیم که این موضوع تلاش بیشتر مسئولان و فعالان عرصه‌های مختلف بازار سرمایه را نسبت به حفظ و گسترش آن می‌طلبد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز