خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری میانمار بر تلاش برای دستیابی به صلح درازمدت تاکید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۶۴

تاریخ درگیری مسلحانه بین نژادهای مختلف به دلایل گوناگون به پایان رسیده است و تمام شهروندان از هر نژادی برای دستیابی به صلح واقعی و درازمدت تلاش خواهند کرد.

«تین سین» رئیس‌جمهوری میانمار امروز –شنبه – از همه شهروندان این کشور خواست از هر ملیتی برای همکاری با با یکدیگر به منظور استقرار صلح درازمدت در کشور تلاش کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، تین سین طی این پیام که به مناسبت شصت و ششمین سالگرد استقلال میانمار صادر شده و توسط «سای مواک خام» معاون رئیس‌جمهوری خوانده شد، تاکید کرد: «تاریخ درگیری مسلحانه بین نژادهای مختلف به دلایل گوناگون به پایان رسیده است و تمام شهروندان از هر نژادی برای دستیابی به صلح واقعی و درازمدت تلاش خواهند کرد.»

وی تاکید کرد که مقطع زمانی فعلی بهترین موقعیت برای استقرار صلح و پیشرفت کشور است.

تین سین افزود که دولت میانمار برای پیشبرد روند اصلاحات در حوزه‌های سیاست، اقتصاد، امور اجتماعی و بخش‌های دولتی و خصوصی تلاش می‌کند تا دو خواسته اصلی مردم محقق شود: تحقق صلح در کشور تحت حاکمیت قانون و پیشرفت اجتماعی – اقتصادی تمامی شهروندان.

وی پیش از این نیز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که روند اصلاحات در میانمار برگشت‌ناپذیر است.

تین سین به مدت دو دهه عضو دولت سرکوبگر میانمار بود ولی اکنون تبدیل به پرچمدار اصلاحات سیاسی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز