خبرگزاری کار ایران

دور رفت لیگ برتر والیبال از نگاه آماری؛

سنگین‌ترین بازی‌ها برای کاله‌ / آمار خوب تماشاگران شهرستانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۰۱

دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران از ۱۵ دیماه آغاز می‌شود که تا ۲۳ بهمن ماه ادامه خواهد داشت تا ۸ تیم برتر این رقابت‌ها به مرحله پلی‌اف صعود کنند.

دور رفت لیگ برتر والیبال از پنجم آبان ماه آغاز شد و پس از برگزاری ۶۶ بازی در سوم دیماه به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، در پایان دور رفت لیگ برتر والیبال تیم‌های باریج اسانس کاشان، میزان مشهد و متین ورامین به ترتیب با ۲۷،۲۳ و ۲۲ امتیاز در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند. مجموع دور رفت لیگ برتر والیبال ۱۹۸ امتیاز داشت که ۳ تیم نخست این رقابت‌ها ۷۲ امتیاز برابر با ۳۶ درصد امتیازهای دور رفت را به خود اختصاص دادند.

در مجموع ۱۱ هفته دور رفت این رقابت‌ها ۶۶ دیدار برگزار شد که ۲۳ بازی آن برابر با ۳۵ درصد آنها با نتیجه ۳ بر صفر به پایان رسید. ۲۲ بازی برابر با ۳۳ درصد دیدارها نیز سه بر یک به پایان رسید.

جدال تیم‌های در ۲۱ بازی برابر با ۳۲ درصد دیدارها در ۵ ست به پایان رسید تا تیم‌های پیروز این بازی‌ها نتوانند هر ۳ امتیاز را کسب کنند. کاله مازندران سنگین‌ترین بازی‌های دور رفت لیگ برتر والیبال را انجام داده که از ۱۱ بازی این تیم، ۷ دیدار در ۵ ست به پایان رسیده و المهدی بندرعباس بعد از کاله قرار دارد که ۶ بازی این تیم، پنج سته به پایان رسیده است. از سوی دیگر ۶ دیدار باریج اسانس کاشان قهرمان دور رفت لیگ برتر والیبال در ۳ ست به پایان رسیده که شاگردان مصطفی کارخانه در ۵ دیدار پیروز میدان بودند.

در مجموع ۶۶ دیدار دور رفت لیگ برتر والیبال امسال ۲۶۲ ست بازی انجام شد که میانگین ۹۶ / ۳ ست برای هر دیدار می‌شود. در این ست‌های ۱۱ هزار و ۵۵۳ پوئن بین ۱۲ تیم شرکت کننده تقسیم شد که میانگین هر دیدار ۱۷۵ پوئن بود. همچنین در هر ست این بازی‌ها میانگین ۴۴ پوئن بین دو تیم رد و بدل شد.

بر اساس آمار ناظران سازمان لیگ، بیش از ۱۱۵ هزار نفر ۶۶ بازی دور رفت لیگ برتر والیبال مردان در سالن‌های این رقابت‌ها تماشا کردند که میانگین هر بازی یک هزار ۷۴۰ تماشاگر می‌شود.

بازی‌های انجام شده در شهر تهران در دور رفت لیگ برتر والیبال به نسبت به سال‌های گذشته تماشاگران زیادی نداشت. در بازی‌های دور رفت لیگ برتر والیبال در خانه والیبال تهران به صورت میانگین ۴۱۰ نفر تماشاگر حضور داشتند اما یکی از ویژگی‌های دور رفت لیگ برتر والیبال افزایش علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در شهرستان‌ها است به گونه‌ای که در شهرهای مشهد، زاهدان، گنبد و حتی بندرعباس ظرفیت سالن‌ها تکمیل و مردم در بیرون از سالن از طریق مانیتورهای نصب شده بازی‌ها را دنبال می‌کردند.

دیدار دو تیم شهرداری ارومیه و سایپا در ۱۹ آذرماه یکی از پرتماشاگرترین بازی‌ها دور رفت لیگ برتر والیبال بود که ۶ هزار نفر را به سالن غدیر ارومیه کشاند و ظرفیت این سالن تکمیل شد.

تیم‌های پیکان تهران(۱۸ امتیاز)، شهرداری تبریز(۱۸امتیاز)، کاله مازندان(۱۶امتیاز)، نوین کشاورز(۱۶ امتیاز)، شهرداری ارومیه(۱۵ امتیاز)، المهدی بندرعباس(۱۳امتیاز)، بازرگانی جواهری‌گنبد(۱۲ امتیاز)، شهرداری‌زاهدان(۱۲ امتیاز) و سایپا البرز(۶ امتیاز) به ترتیب رتبه‌های چهارم تا دوازدهم دور رفت لیگ برتر والیبال را به دست آوردند.

دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران از ۱۵ دیماه آغاز می‌شود که تا ۲۳ بهمن ماه ادامه خواهد داشت تا ۸ تیم برتر این رقابت‌ها به مرحله پلی‌اف صعود کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز