خبرگزاری کار ایران

رئیس پردیس پژوهش توسعه انرژی و محیط زیست:

استفاده از حسگرها، برنامه آتی پژوهشگاه برای حذف آلودگی محیطی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۱۶

استفاده از نرم افزار EPAT در مارون ۳ و پالایشگاه یزخوین قشم عملیاتی شده و همچنین پاکسازی در خانگیران در حال انجام است که توانسته‌ایم ۱۰ هزارتن خاک را در این منطقه پاکسازی کنیم و با توجه به اینکه اگر این اقدام انجام نشود علاوه بر آلودگی هوا آلودگی آب‌های زیرزمینی نیز مسئله ساز می‌شود، اقدامی در خور توجه است.

رئیس پردیس پژوهش توسعه انرژی و محیط زیست پژوهشگاه صنعت نفت گفت: استفاده از حسگر‌ها با استفاده از تکنولوژی نانو و بایو نیز از جمله برنامه‌های آتی است که در حذف آلودگی محیطی موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در نشستی که با موضوع رویکرد نوین مدیریت پژوهشگاه صنعت نفت در اصلاح ساختار و سیستم در جهت بهینه سازی چرخه تبدیل علم به فناوری برگزار شد محمود ترکی رئیس پردیس پژوهش توسعه انرژی و محیط زیست اظهار داشت: حفاظت از منابع برای رسیدن به توسعه پایدار از جمله اهداف پردیس محیط زیست است.

وی در ادامه به بحثاستفاده از نرم افزار‌ها یرای مدیریت یکپارچه خطوط لوله اشاره و تصریح کرد: در جلسات متعدد با صنعت نفت بر با استفاده از نرم افزار مدیریت خوردگی خطوط لوله انتقال انجام می‌شود.

ترکی افزود: نرم افزار محاسبه هزینه خوردگی نیز آماده شده و بزودی کارش را آغاز می‌کند و فاز اول آن در بیدبلند انجام خواهد شد و همچنین بررسی خوردگی آمین در پالایشگاه گاز از دیگر برنامه‌های در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در زمینه مکانیسم توسعه پاک همکاریهایی با پالایشگاه سرخوین قشم داشته‌ایم که می‌توان از جمع آوری گازهای سوخت و برگشت به فرایند عدد قابل توجهی عایدمان می‌شود که از طریق فروش آن هزینه‌ها باز می‌گردد.

رئیس پردیس پژوهش توسعه انرژی و محیط زیست ادامه داد: استفاده از نرم افزار EPAT در مارون ۳ و پالایشگاه یزخوین قشم عملیاتی شده و همچنین پاکسازی در خانگیران در حال انجام است که توانسته‌ایم ۱۰ هزارتن خاک را در این منطقه پاکسازی کنیم و با توجه به اینکه اگر این اقدام انجام نشود علاوه بر آلودگی هوا آلودگی آب‌های زیرزمینی نیز مسئله ساز می‌شود، اقدامی در خور توجه است.

وی استفاده از تصفیه خانه‌های کوچک و موبایل را از دیگر برنامه‌های پردیس عنوان و اظهار داشت: چنانچه آلودگی در کنار چشمه وجود داشته باشد با ایجاد این نصفیه خانه‌های مدرن آبی که استفاده شده قابل بازیافت برای مصارف کشاورزی حتی شرب خواهد بود که این تصفیه خانه‌ها در حال حاضر در پل دختر، رفسنجان و گرگان انجام شده است.

تزکی با بیان اینکه مدلسازی انتشا‌ر آلاینده‌ها در عسلویه در حال انجام است، گفت: استفاده از حسگر‌ها با استفاده از تکنولوژی نانو و بایو نیز از جمله برنامه‌های أتی است که در حذف آلودگی محیطی و موثر خواهد بود.

وی همچنین گفت: توسعه تکنولوژی MIVROCHP و HI CAT نیز در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز