خبرگزاری کار ایران

معرفی فعالان هفتمین دوره‌ی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۱۳

هفتمین دوره‌ی انتخاب آثاربرتر ادبیات نمایشی ایران به دبیری بهزاد صدیقی توسط کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه‌ی تئاتر ایران برگزار می‌شود.

ایلنا: فهرست فعالان هفتمین دوره‌ی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران در سال ۹۱ اعلام شد.

به گزارش ایلنا، بر اساس آثار ارسالی به دبیرخانه‌ی این دوره، در بخش نمایشنامه‌های تألیفی منتشر شده ۱۳۷ نمایش‌نامه در ۵۳ مجلد، در بخش نمایش‌نامه‌های ترجمه‌ی منتشرشده ۷۲ نمایش‌نامه در ۵۴ مجلد و در بخش پژوهش ادبیات نمایشی ۲۰ عنوان اثر توسط ناشران به طبع رسیده است.

براساس این گزارش، انتشارات خانه‌ی تئاتر، قطره و افراز به ترتیب با ۴۰ نمایش‌نامه در ۵ مجلد، ۳۰ نمایش‌نامه در ۱۵ مجلد و ۲۳ نمایش‌نامه در ۲۶ مجلد به عنوان فعال‌ترین ناشران نمایش‌نامه در سال ۱۳۹۱ معرفی شدند.

در این فهرست نمایشنامه‌نویسانی هم چون ایوب آقاخانی با ۹ نمایش‌نامه در دو جلد از انتشارات موغام، روزبه حسینی با ۸ نمایش‌نامه در یک جلد از انتشارات افراز و احمدرضا احمدی با ۷ نمایش‌نامه در دو جلد از انتشارات قطره و داوود فتحعلی‌بیگی با ۶ نمایش‌نامه در دو جلد از نشر قطره و انتشارات امیرکبیر به ترتیب به عنوان پرکارترین نمایشنامه‌نویسانی معرفی شدند که در سال ۹۱ آثار خود را منتشر کردند.

بر اساس این فهرست در بخش نمایش‌نامه‌های ترجمه‌ی منتشر شده نیز زهره خلیلی از نشر قطره و مصطفی رضیئی از نشر افراز هر کدام با ۶ نمایش‌نامه در ۱ مجلد و ساناز فلاح فرد با ۳ نمایش نامه در ۲ مجلد از نشر افراز به عنوان فعال‌ترین مترجمان نمایش‌نامه معرفی شدند.

گفتنی است: هفتمین دوره‌ی انتخاب آثاربرتر ادبیات نمایشی ایران به دبیری بهزاد صدیقی توسط کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه‌ی تئاتر ایران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز