خبرگزاری کار ایران

۴ فیلم حوزه هنری به دبیرخانه جشنواره فجر رسید

کد خبر : ۱۳۱۵۱۲

فیلمهای مهمان داریم، مروا، فرشته‌ها باهم می‌آیند و حق سکوت از محصولات حوزه هنری در جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

ایلنا: در آستانه نزدیک شدن به روزهای برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر ۴ فیلم حوزه هنری به دبیرخانه جشنواره فجر تحویل داده شد.

به گزارش ایلنا، آثاری که از حوزه هنری در جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌روند مطابق برنامه‌ها و اهداف این سازمان در زمینه تکریم نهاد خانواده و توجه به استعدادهای جوان و کشف نیروهای تازه نفس فیلمسازی در شهرستان‌ها و بها دادن به تولید آثار پاک و ارزان ساخته شده‌اند.
«مهمان داریم» در تجلیل از مقام خانواده و توجه به موضوع دفاع مقدس ساخته شده، «مروا»، «فرشته‌ها باهم می‌آیند» و «حق سکوت» هم تلاش‌هایی است برای معرفی فیلمسازان جوان و تولید فیلم پاک و ارزان.
فیلم سینمایی «مهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی درباره یک خانواده است که ورود یک مه‌مان شرایط ویژه‌ای برای این خانواده فراهم می‌کند. پرویز پرستویی، آهو خردمند، بهروز شعیبی، سهیلا گلستانی و… بازیگران این فیلم هستند که نسخه کامل آن در اختیار هیئت انتخاب جشنواره قرار گرفته است.
عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: محمدمهدی عسگرپور، محمد آلادپوش مدیر فیلمبرداری، محمدرضا مویینی تدوینگر، طراح صحنه و لباس: کیوان مقدم، طراح صحنه و لباس: ساسان نخعی.
فیلم سینمایی «مروا» به کارگردانی کریم فائقیان محصول مشترک حوزه هنری استان بوشهر و سازمان سینمایی سوره است. داستان این فیلم درباره جوانی است که تصمیم می‌گیرد در یک تعزیه شرکت کند و این موضوع ماجراهایی را به وجود می‌آورد. فیلمبرداری این فیلم در بوشهر انجام شده و «مروا» نخستین تجربه کارگردانی فائقیان است.
بازیگران این فیلم از هنرمندان بوشهری هستند و فیلمنامه را فائقیان نوشته است. محمدمهدی عسگرپور مشاور کارگردان این پروژه سینمایی است.
سیدرضا می‌رکریمی که پارسال دو فیلم «خسته نباشید» و «تاج محل» را در حوزه هنری تهیه کرد در راستای تولید فیلم‌های پاک و ارزان و کشف استعدادهای جوان در سازمان توسعه سینمایی سوره «حق سکوت» را تهیه می‌کند. «حق سکوت» یکی از متفاوت‌ترین پروژه‌های حوزه هنری در سال ۹۲ است. این فیلم را هادی نائیجی روحانی جوان علاقمند به سینما کارگردانی می‌کند. داستان فیلم درباره یک زوج جوان است که دچار مشکل مالی می‌شوند. مرد خانواده یک روحانی است که نقش او را حسام محمودی بازی می‌کند. بازیگری که پیش‌تر در «خسته نباشید» بازی‌اش مورد توجه قرار گرفته است. شیرین اسماعیلی و باقر سروش دیگر بازیگران این فیلم هستند که فیلمنامه‌اش را نائیجی نوشته است.
مرتضی هدایی مدیر فیلمبرداری، محمدرضا منصوری مدیر تولید، سعید بجنوردی صدابردار، محمود دهقانی طراح چهره‌پردازی و مهدی موسوی طراح صحنه و لباس فیلم هستند.
نسخه‌ای از فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی هم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، این فیلم با مشارکت سازمان سینمایی سوره تولید می‌شود و داستان زوجی است که در تهران زندگی می‌کنند و رابطه عاطفی خوبی باهم دارند. جواد عزتی و نازنین بیاتی نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند که بیشتر سکانس‌هایش در تهران فیلمبرداری شده است.
همایون اسعدیان مشاور کارگردان این پروژه و فرشاد محمدی مدیرفیلمبرداری، ساسان نخعی صدابردار، مهرداد می‌رکیانی طراح چهره‌پردازی هستند. حامد محمدی که پیش‌تر فیلمنامه‌های «طلا و مس» و «حوض نقاشی» را نوشته برای نخستین بار روی صندلی کارگردانی می‌نشیند. منوچهر محمدی تهیه کننده این فیلم است.
سازمان توسعه سینمایی سوره سال ۹۲ و ۹۳ به صورت محدود و به شکل حمایتی در تولید آثاری که با اهداف حوزه هنری همخوانی دارند مشارکت می‌کند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز