خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی اسکو:

۲ تن بذر یارانه‌ای یونجه، بین بهره برداران دیمکار اسکو توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۸۶

در تامین و ارائه این بذور به بهره برداران دیمکار شهرستان، یکصد و ۵۰ میلیون ریال یارانه از سوی سازمان جهادکشاورزی استان اختصاص و هزینه شده است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو گفت: جهت اجرای طرح تبدیل اراضی دیم کم بازده به کشت گیاهان علوفه‌ای پایدار، توزیع ۲ تن بذر یارانه‌ای یونجه، بین بهره برداران دیمکار این شهرستان انجام پذیرفت.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسن ایمانی در گفتگو با خبرنگاران افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت حاصلخیزی خاکهای منطقه، اراضی دیم شهرستان برای کشت یونجه دیم و تولید علوفه مستعد وسالانه بیش از ۲ تن یونجه خشک از هر هکتار زیر کشت حاصل می‌آید و میزان بذر توزیعی برای پوشش دهی کشت بیش از یکصد هکتار از اراضی مستعد مکفی خواهد بود.
وی با اشاره به کنترل بذر با توجه به نقش و اهمیت بذور اصلاح شده در تولید محصول تاکید کرد و افزود: بذر گواهی شده ابزاری برای انتقال فن آوری‌های نوین تولید و تحقق امنیت غذایی، با تأمین پایداری تولید محصولات زراعی بویژه در مناطق در معرض شرایط نامساعد بوده و از این رو روشی مناسب برای بهبود سریع کشاورزی محسوب می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی اسکو ادامه داد: در تامین و ارائه این بذور به بهره برداران دیمکار شهرستان، یکصد و۵۰ میلیون ریال یارانه از سوی سازمان جهادکشاورزی استان اختصاص و هزینه شده است.
وی با بیان اینکه یونجه یکی از محصولات منطقه بوده که سطحی بالغ بر یکصد هکتار را به خود اختصاص داده است گفت: این محصول در تناوب زراعی و تعلیف دام‌های منطقه حائز اهمیت و به دلیل توانائی بالقوه در تثبیت بیولوژیک ازت درحاصلخیزی خاک وکاهش مصرف کودهای ازته می‌تواند نقش بسزائی در کشاورزی ایفا نماید.
ایمانی با بیان اینکه درتناوب کشت نیز یونجه برای گیاهی که بعد از آن کاشته می‌شود، می‌تواند بسیار سودمند باشد افزود: با توجه به تاکید سازمان متبوع در اتخاذ تصمیمات‌ هوشمندانه برای حل و فصل مشکل پسروی دریاچه ارومیه، که امیدواری مستمر کشاورزان برای تداوم کشت وکار مؤثر را نیز به دنبال داشته باشد، کشت یونجه دیم در بخشی از اراضی این شهرستان، درچارچوب سیاست‌های سازمانی در قالب کاهش اثرات تخریبی پسروی آب دریاچه ارومیه و همچنین حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی این شهرستان صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز