خبرگزاری کار ایران

افتتاح پایگاه قهرمانی بییلیارد در مجموعه انقلاب؛

هاشم اسکندری: علی دایی یک اسنوکر باز حرفه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۷۰

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد از علی دایی به عنوان یکی از اسنوکربازان حرفه‌ای ایران یاد کرد.

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد از علی دایی به عنوان یکی از اسنوکربازان حرفه‌ای ایران یاد کرد.

به گزارش ایلنا، هاشم اسکندری در نشست خبری امروزش با خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: نزدیک به ۲۰ سال از تاسیس این فدراسیون می‌گذرد و خوشبختانه با حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک توانستیم صاحب ۳۶ مدال آسیایی و جهانی در این مدت باشیم. رشته‌های بیلیاردی می‌توانند با کسب عناوین زیاد رتبه‌ ایران را در رقابت‌های جهانی و هم‌چنین بازی‌های آسیایی ارتقا دهند که این نیاز به حمایت بیش از پیش مسوولان از این ورزش دارد.

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد خاطرنشان کرد: اولین مدال درخشان ما در بازی‌های غرب آسیا و سپس آسیایی و در نهایت نیز کسب مدال طلای جهان توسط حسین وفایی ملی‌پوش ۱۷ ساله‌ ایران بود که توانست این افتخار را در رده‌ بزرگسالان برای ایران کسب کند و اگر شرایط مهیا شود قرار است در آینده‌ نزدیک وی در رقابت میان ۳۲ نفر برتر جهان نیز شرکت کند.

وی با بیان این که تا پایان سال پایگاه قهرمانی فدراسیون بولینگ و بیلیارد در مجموعه انقلاب افتتاح خواهد شد، گفت: حدود سه سال پیش تنها ۱۱۰ خط بولینگ در ایران وجود داشت که توانستیم آن را به ۴۸۰ خط برسانیم و ان‌شاءالله طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان سال به هزار خط برسد. ما در رشته‌ بولینگ نیز حرف‌های زیادی برای گفتن در رقابت‌های برون‌مرزی داریم. همان‌طور که می‌دانید در سال ۵۳ ایران میزبان رقابت‌های جهانی بولینگ بود و توانست مقام سوم جهان را از آن خود کند. در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰ میلیون بولینگ‌باز در سراسر جهان مشغول به انجام این رشته‌ ورزشی هستند که این حکایت از اهمیت آن دارد. در صورتی که حمایت‌های جدی از این رشته‌ی ورزشی نیز صورت گیرد می‌توانیم مدال‌های رنگارنگی را برای ایران به دست آوریم و مطمئنا با افزایش کمک‌ها از طرف وزارت ورزش بازدهی بسیار بهتری خواهیم داشت.

اسکندری افزود: در رشته‌ گلف نیز که جنبه‌ همگانی دارد مذاکراتی را با شهرداری داشتیم تا این ورزش در پارک‌ها نیز انجام گیرد. هم‌چنین با آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد نیز صحبت‌هایی انجام شده تا دانش‌آموزان و دانشجویان بتوانند در مدارس و دانشگاه‌ها به این ورزش بپردازند که این می‌تواند در رشد این رشته‌ ورزشی در ایران نقش بسزایی ایفا کند.

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد با اشاره به این‌که در رشته‌های بیلیاردی در مجموع ۳۵۰ هزار بازیکن در ایران داریم، گفت: عمده برنامه‌ریزی‌های ما در رده‌ی زیر ۱۷ سال است؛ چرا که استعدادهای خوبی مانند حسین وفایی را در این رده توانستیم جذب کنیم.

وی کشور چین را یکی از مهم‌ترین رقبای ایران در رقابت‌های آسیایی دانست و افزود: چینی‌ها ۳۲ اسنوکرباز حرفه‌ای دارند و در هر مسابقه‌ای نفرات جدیدی را رو می‌کنند. بعد از چین نیز هند و امارات مهم‌ترین رقبای ما هستند و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این رشته‌ی ورزشی انجام داده‌اند. البته ایران نیز استعدادهای خوبی دارد که نیاز به حمایت بیشتر دارند. ما مخصوصا در استان‌های محروم استعدادهای نابی داریم و سعی می‌کنیم با توجه به مشکلات زیادی که وجود دارد در راه استعدادپروری اقدامات خوبی را انجام دهیم.

اسکندری درباره‌ لیگ رشته‌های بیلیاردی در ایران نیز گفت: ان‌شاءالله از سال بعد لیگ ورزش‌های بیلیاردی و بولینگ را در ایران آغاز خواهیم کرد که این می‌تواند موجب رشد استعدادپروری و افزایش انگیزه‌ها در این رشته‌ی ورزشی شود.

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد حضور داوران ایرانی در رقابت های جهانی بیلیارد را چشمگیر دانست و گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که در طول این چند سال انجام داده‌ایم توانستیم داوران خوبی را در دو بخش بانوان و آقایان به مسابقات برون‌مرزی اعزام کنیم که این کار در گذشته به هیچ وجه انجام نمی‌شد و تنها در موارد اندک، داوران ایرانی در رقابت‌های آسیایی و جهانی قضاوت می‌کردند و در مسابقات جهانی نیز که ماه پیش در ایرلند برگزار شد داوران ایرانی فینال این رقابت‌ها را قضاوت کردند.

اسکندری در ادامه‌ی این نشست خبری در پاسخ به این سوال که رقم بودجه‌ فدراسین بولینگ و بیلیارد به چه میزان است و این‌که چرا رشته‌ بولینگ مانند سایر رشته‌های بیلیاردی آن‌طور که باید پیشرفت نکرده است، گفت: بودجه‌ ما به اندازه‌ نصف حقوق سالیانه‌ یک بازیکن فوتبال است. امسال نیز مانند سال گذشته بودجه‌ این فدراسیون ۶۰۰ میلیون تومان تعیین شده که پارسال ۴۰۰ میلیون تومان آن را توانستیم بگیریم که این میزان بودجه کفاف هزینه‌های این فدراسیون را به هیچ وجه نمی‌دهد. البته هفته‌ پیش آقای حسین هدایتی کمک مالی به فدراسیون ما داشتند که جا دارد از او تشکر کنم. البته توقع ما از او بیشتر از اینها بود.

وی ادامه داد: درباره‌ رشته‌ بولینگ نیز باید بگویم در کل کشور در مجموع ۷۷ باشگاه ورزشی بولینگ داریم و افراد معمولا نگاه تفریحی به این رشته دارند که همین نگاه موجب شده بولینگ به اندازه‌ی سایر رشته‌ها پیشرفت نکند که ما درصدد تغییر نگاه مردم به این رشته هستیم.

در ادامه رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد در پاسخ به این سوال که کسب کرسی توسط شما در فدراسیون آسیایی چه اثراتی در پیشرفت این رشته در ایران خواهد داشت، گفت: اخذ کرسی در فدراسیون‌های آسیایی و جهانی باعثخواهد شد تا بتوانیم بیشتر از حق ملی‌پوشانمان در رقابت‌های برون‌مرزی دفاع کنیم یا این‌که در بحثداوری کسب همین کرسی باعثشده است داوران ایرانی بیشترین حضور را در رقابت های برون‌مرزی داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگر یک خبرنگار مبنی بر این‌که آیا ایران شرایط میزبانی رقابت‌های آسیایی و جهانی را دارد یا خیر، اظهار کرد: ما دو سال پیش میزبان مسابقات آسیایی در کیش بودیم اما مشکلات مالی اجازه‌ی این کار را در سال گذشته به ما نداد. البته در سال ۲۰۱۶ میزبان رقابت‌های غرب آسیا خواهیم بود.

اسکندری درباره‌ی میزان اشتیاق آحاد جامعه به رشته‌های بیلیاردی نیز گفت: در این چند سال اشتیاق مردم به این رشته‌ی ورزشی بسیار بیشتر از گذشته شده است. نکته‌ای که برای من اخیرا بسیار جالب بود این بود که یک روحانی که استاد حوزه علمیه رضوی بود موفق شد عنوان قهرمانی بولینگ را از آن خود کند که این نشان‌دهنده‌ اشتیاق روحانیون به این رشته‌ ورزشی دارد و امیدوارم روزی فرا برسد که ما بتوانیم مسابقات سراسری روحانیون را نیز در این رشته‌ ورزشی برگزار کنیم.

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد در پاسخ به این سوال که چرا در اعزام‌های برون‌مرزی از ورزشکاران پول گرفته می‌شود و آنها مجبورند تمام هزینه‌ها را از جیب خودشان بپردازند، گفت: ما مسابقات برون‌مرزی زیادی داریم که رسمیت مسابقات آسیایی یا جهانی را ندارند و همواره در سایت خود اعلام می‌کنیم دوستانی که می‌خواهند به این‌گونه مسابقات بروند می‌توانند با هزینه‌ی خودشان اعزام شوند و فدراسیون نیز در جهت گرفتن ویزا با آنها همکاری می‌کند. اما اگر مسابقات رسمی باشد فدراسیون حتما از آنها حمایت مالی خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که ملی‌پوشان بیلیارد ایران معتقدند کیفیت میزهای بیلیارد در ایران استاندارد نیست، خاطرنشان کرد: تمامی میزها که برای فعالیت ملی‌پوشان مورد استفاده قرار می‌گیرد استاندارد هستند و به نظر من اگر ملی‌پوشی این حرف را زده به میزان کافی از آن اطلاع نداشته است.

اسکندری درباره‌ی دلایل به کار نگرفتن مربی خارجی در تیم‌های ملی بیلیارد نیز گفت: در این‌باره بحثکمبود منابع مالی و ارزی مطرح است که انجام این کار بسیار سخت است. البته ما مصوبه‌ای گرفتیم که نصف حقوق پرداختی به مربی خارجی را فدراسیون آسیایی پرداخت کند که این موفقیت خوب برای ما بود.

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد در پایان با بیان این‌که بیشتر بازیکنان بزرگ فوتبال در دنیا بیلیارد هم بازی می‌کنند گفت: در ایران نیز علی دایی از اسنوکربازان معروف است که خودش می‌گوید هنگامی که در آلمان بازی می‌کرده مربی او اجبار کرده که آنها به ورزش بیلیارد نیز بپردازند؛ چرا که این ورزش نقش زیادی در افزایش تمرکز و آرامش بازیکنان دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز