خبرگزاری کار ایران

سرپرست راه و شهرسازی هرمزگان:

نگهداری جاده‌ها بودجه مستقل می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۱۲

با تدوین و تصویب سند توسعه حمل و نقل استان افق تازه‌ای پیشروی این صنعت گشوده می‌شود.

سرپرست راه و شهرسازی هرمزگان گفت: با تدوین و تصویب سند توسعه حمل و نقل استان افق تازه‌ای پیشروی این صنعت گشوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرشید دستوان که به مناسبت روز راهدار و هفته حمل و نقل و رانندگان سخن می‌گفت، افزود: با تصویب سند راهبردی و توسعه حمل و نقل هرمزگان از اقدامات جسته و گریخته و مقطعی پرهیز خواهد شد.

رییس شورای حمل و نقل استان هرمزگان با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در ۲۶ آذر ۶۲، گفت: رانندگان و کامیونداران در آن مقطع از تاریخ با حضور به موقع در بنادر و گمرکات عمده کشور کالا مورد نیاز مردم را به دیگر نقاط کشور حمل و ثابت کردند ایرانی توانائی انجام کارهای غیر ممکن را دارند.

وی در ادامه همکاری بخش‌های مرتبط در جاده‌ها را موجب امنیت راه‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش راهدار‌ها، اورژانس‌های جاده‌ای، پلیس راهور سبب امنیت در جاده‌ها می‌شود.

این مقام مسوول ابراز کرد: راهداران حتی از بذل جانشان در حفظ و حراست مسیرهای مواصلاتی کشور دریغ ندارند. وی راهدار شهید شهسواری را از مصادیق این مجاهدت‌ها عنوان کرد و گفت: حفظ و نگهداری راه‌ها و طرق مواصلاتی نیاز به ساز و کار تدوین شده‌ای دارد که با هم اندیشی و رایزنی این مهم امکان پذیر است.

سرپرست راه و شهرسازی هرمزگان تخصیص بودجه‌ای مستقل و جداگانه به منظور نگهداری از جاده را در سال ۹۳ را راهکاری مناسب در حفظ جاده‌های کشور دانست و گفت: در بخش نگه داری از جاده ارقام اختصاصی ناچیز است.

دستوان یادآور شد: اگر تمام استاندارد‌ها در بحثجاده‌ها رعایت شود و فرهنگ مناسب و استفاده درست از امکانات انجام نشود در واقع کاری انجام نشده است.

رییس شورای حمل و نقل هرمزگان در ادامه گفت: نظارت و کنترل بر سازمان‌های مرتبط به حمل و نقل از هرج و مرج‌های احتمالی در این بخش خواهد کاست. این مقام مسوول با اشاره به اهمیت هرمزگان در بخش‌های حمل و نقل، ترانزیت کالا و جابجائی مسافر، افزود: با توجه به رتبه بالای استان در توسعه و ترقی کشور ضرورت دارد شبکه حمل و نقلی به موازات آن توسعه یابد.

وی ادامه داد؛ ۹۰ درصد جابجائی و حمل و نقل در جاده‌ها و تنها ۱۰ درصد توسط راه آهن است. به گفته دستوان؛ در حال حاضر استان ۱۳۴ کیلومتر آزاد راه دارد که ۲۶۹ کیلومتر آزاد راه باید داشته باشد.

سرپرست راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به ۵۰۹ کیلومتر بزرگراه موجود در استان گفت: این میزان باید به ۱۴۰۰ کیلومتر در آینده‌ای نزدیک افزایش یابد.

دستوان در ادامه افزود: راه‌های اصلی استان ۴۷۴ کیلومتر است که باید در افقی نزدیک به ۱۵۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کند.

وی همکاری بین بخشی ادارات مرتبط به امنیت جاده‌های استان را در سطح خوبی ارزیابی کرد و گفت: ۲۰ میلیون تن کالا از مبادی بنادر هرمزگان به دیگر نقاط کشور حمل شده است.

دستوان در ادامه با اشاره به جابجائی یک میلیون و پانصد هزار مسافر از پایانه‌های استان افزود: سال گذشته ۳ میلیون و پانصد هزار تن کالای ترانزیتی از باراندازهای استان حمل شده است. وی با اشاره به احداثامکانات رفاهی بین جاده‌ای در محور استان گفت: ۱۷ مجتمع رفاهی بین جاده‌ای در حال حاضر وجود دارد و در آینده‌ای نزدیک ۱۹ مجتمع رفاهی بین جاده‌ای به این میزان افزوده می‌شود.

دستوان مدیریت هوشمند ترافیک و نصب دوربین‌های هوشمند در مسیرهای مواصلاتی را یکی از راه‌های بالا بردن ضریب ایمنی جاده‌ها ذکر کرد و گفت: نصب دوربین‌های کنترل سرعت و بهره برداری از آن‌ها در نقاط گره دار ترافیکی و گلوگاه‌ها سبب کاهش حوادثبین جاده‌ای در محور هرمزگان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز