خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

رسانه‌ها انحرافات را افشاگری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۰۸

استاندار هرمزگان گفت: هیچ کس و هیچ کجای هرمزگان تافته جدا بافته از این استان نیست.

استاندار هرمزگان گفت: هیچ کس و هیچ کجای هرمزگان تافته جدا بافته از این استان نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جاسم جادری در نشست با رسانه‌ها و بررسی مشکلات جامعه رسانه‌ای هرمزگان، در پاسخ به نگرانی اصحاب رسانه که برخی از مجموعه‌های فعال در هرمزگان از جمله مناطق صنعتی و مناطق آزاد خود را مستقل از هرمزگان می‌پندارند و سیاست واحد جداگانه در این استان پیش گرفته و به رسانه‌ها نیز پاسخ نمی‌دهند، گفت: هیچ کس و هیچ کجای هرمزگان تافته جدا بافته از این استان نیست و رسانه‌ها وظیفه دارند در صورت مشاهده انحراف‌ها و اشکالات در اینگونه موارد افشاگری کنند. وی از رسانه‌ها خواست در اینگونه موارد ایستادگی و افشاگری کنند.

استاندار هرمزگان با استقبال از انتقاد گفت: اگر انتقادی از مسوولان دولتی باشد باید تذکر داده شود و این وظیفه بر عهده رسانه‌هاست.

جادری گفت: رسانه‌ها نباید به بهانه اینکه ممکن است استاندار ناراحت شود از کم کاری‌ها چشم پوشی کنند. من به عنوان استاندار هرمزگان معتقدم رسانه‌ها باید جلوی انحرافات را بگیرند چرا که هرمزگان حیات خلوتی برای هیچ کس نیست.

وی تصریح کرد، حتی اگر استاندار بخواهد از موقعیتش برای دسته، گروه و جناحی استفاده کند و رسانه‌ها در این زمینه سکوت کنند خطا کرده‌اند.

جادری تصریح کرد: افشاگری در برابر رانت خواری و تبعیض وظیفه است و اگر لغزشی در رسانه‌ها دیده شود همه متضرر خواهند شد و در مجموع، رسانه‌ها نباید به گونه‌ای رفتار کنند که ما احساس کنیم حاشیه امنی داریم.

استاندار هرمزگان همچنین احساس تغییر را از رویکردهای دولت روخانی خواند و افزود: شرایط نسبت به گذشته کاملا تغییر خواهد کرد و در این دولت حزب من و جناح من و نورچشمی‌ها وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد، قطع بدانید که ما به هیچ گروهی نگاه مشفقانه و به گروه دیگر نگاه خصمانه نخواهیم داشت. جادری در عین حال شرط تحقق این نگاه را انصاف عنوان کرد.

وی درعین حال از رسانه‌ها خواست به شایعات توجه نکنند و به سمت کوبیدن فرد یا جناح خاصی نیز گرایش نداشته باشند و به این نکته توجه داشته باشند که حفاظت از شعار رییس جمهوری مبنی بر ˈدولت راستگویان و درستکارانˈ وظیفه رسانه‌ها است که باید در قالب تذکر مشفقانه و دلسوزانه تجلی یابد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: اگر مطبوعات در مسیر خود التزام داشته باشند و با وجدان کار کنند مسوولان هم همراهی می‌کنند.

وی همچنین در رابطه با برخی مطالبات صنفی اظهار کرد: از این پس رسانه‌ها بر اساس بضاعت و امکانات موجود به حق خود خواهند رسید و البته باید واقعیات کشور و خزانه خالی دولت را نیز در نظر داشت.

استاندار خطاب به مدیران رسانه‌ای استان گفت: امروز پرداخت یارانه‌ها و حقوق کارمندان به مهم‌ترین دغدغه دولت تبدیل شده و این در حالی است که ما باید دغدغه رشد اقتصادی و امور عمرانی را داشته باشیم.

وی متذکر شد: مصیبت‌های کشور از مسائلی مانند یارانه مطبوعات عظیم‌تر است و روزی باید افرادی مسئول به وجدان و تاریخ جوابگو باشند.

جادری اظهار امیدواری کرد: در این مرحله حساس، به برکت خون شهدا، شفاعت ائمه اطهار، حمایت مقام معظم رهبری و تدبیر دولت و پشتیبانی هوشمندانه اقشار مختلف مردم عبور از این ˈگردنه خطرناکˈ، امکان پذیر شود.

توسعه، بسته رسانه‌ای می‌خواهد

رئیس خانه مطبوعات استان هرمزگان و سرپرست خبرگزاری ایلنا در هرمزگان نیز در این نشست خواستار تعریف بسته رسانه‌ای برای توسعه در هر بخش شد و اظهار کرد: رسانه‌ها تنها خبرساز نیستند بلکه آن‌ها می‌توانند جریان ساز، تسهیل گر و حتی گاهی مانع توسعه باشند.

شیرزاد عزتی افزود: امروز اشخاص، دیدگاه و طرح‌هایی موفق می‌شوند که توانسته‌اند ارتباط خود را با رسانه‌ها تنظیم کرده و به یک روند تعاملی برسند.

سرپرست خبرگزاری ایلنا در هرمزگان با اشاره به اینکه برخی تلاش دارند رسانه را انحصاری کنند ادامه داد: باید یک شیوه تعاملی، فراگیر و منطقی برای ارتباط میان رسانه‌ها و استانداری تعریف شود تا همه در یک مسیر مشخص ارتباطات خود را برقرار نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز