خبرگزاری کار ایران

گزارشFIVB از لیگ جهانی۲۰۱۳؛

روس‌ها زیر دین والیبال ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۸۵

باید منتظر لیگ جهانی سال جدید بود که قرار است با حضور ۲۸ تیم برگزار شود. با اینکه نتیجه را نمی‌توان توان حدس زد، اما مطمئنا شاهد شگفتی‌های تازه‌ای خواهیم بود.

سایت فدراسیون جهانی والیبال(FIVB) در آخرین روزهای سال ۲۰۱۳ گزارشی از لیگ جهانی امسال با عنوان سه تیم برتر جهان دوباره روی سکوها رفتند، منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۲ با قهرمانی لهستان به پایان رسید و ایالات متحده و کوبا به مدال های نقره و برنز دست یافتند. سال بعد در مسابقات ۲۰۱۳ هر ۳ تیم در دور بین قاره‌ای مسابقات از دور رقابت‌ها خارج شدند که مهمترین رویداد سال ۲۰۱۳ محسوب شد.

ایالات متحده و لهستان به عنوان فینالیست‌های سال ۲۰۱۲ به مقام‌هایی بهتر از چهارمی و پنجمی سال ۲۰۱۳ در گروه ۶ تیمی خود دست نیافتند. کوبا هم در گروه خود یعنی گروه ب با فاصله زیادی آخر شد و تنها یکی از ۱۰ مسابقه خود را با پیروزی پشت سر گذاشت. این مسئله مویّد این باور است که در سال بعد از المپیک با تغییرات گسترده‌ای روبرو بوده‌ایم با این تفاوت که سه تیم اول لیگ جهانی دقیقاً همان تیم های برتر المپیک لندن باقی ماندند.

لیگ جهانی ۲۰۱۳
تیم دوم جهان یعنی روسیه توانست برزیل رادر دیدار نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۳ در ماردپلاتای آرژانتین سه بر صفر شکست دهد. روسیه توانسته بود در دور بین قاره ای این رقابت ها پس از باخت در برابر آلمان، برزیل را سه بر دو شکست دهد. ملی پوشان والیبال روسیه حضور خود در مرحله نهایی در آرژانتین را مدیون تیم ملی والیبال ایران، قدرت نوظهور والیبال جهان است که با پیروزی در برابر آلمان موجب شدند روسیه از این گروه به فینال مسابقات راه یابد. قهرمان المپیک در دور فینال نیز در برابر کانادا شکست خورد، اما همچنان برای قهرمانی جنگید.

برزیل به عنوان رکورد دار قهرمانی در لیگ جهانی در دور مقدماتی مسابقات مثل همیشه فوق العاده بود. آنها در طول ده مسابقه خود تنها یک دیدار را مقابل فرانسه جوان در خانه واگذار کردند. سال گذشته برای برزیل یکی از بدترین نتایج در تاریخ مسابقات لیگ جهانی رقم خورد که نتوانستند به مقامی بهتر از ششمی دست یابند. این بار با وجود اینکه با قدرت به این مسابقات وارد شدند، اما نتوانستند در دستیابی به دهمین قهرمانی خود در این رقابت ها موفق شوند و در نهایت با قبول شکست در برابر روسیه به مکان دوم تکیه زدند تا منتظر رقابت های لیگ جهانی در سال ۲۰۱۴ باشند. ایتالیا تیم سوم جهان که در کارنامه خود ۸ عنوان قهرمانی در لیگ جهانی والیبال را دارد و آخرین بار آن ۱۲ سال پیش رقم خورد. با وجود جای خالی ستارگانی چون ساموئل پاپی، لویجی مستر آنجلو و الساندرو فی آنها با ۷ پیروزی بازی های بسیار خوبی از خود در گروه B به نمایش گذاشتند. امتیاز آورترین بازیکن ایتالیا در دور مقدماتی ایوان زایتسف بود که توانست ۲۱۵ امتیاز برای این تیم کسب کند. ایتالیا در پایان با شکست سه بر دو بلغارستان به مدال برنز دست یافت. اما فوق العاده ترین بازی آنها در برابر روسیه بود که موفق شدند سه بر یک قهرمان المپیک را از پیش رو برداشتند.

بلغارها نیز با وجود اینکه چهارم شدند، اما باید گفت آنها دارای شرایط بسیار خوبی بودند. تسونتان سوکولف به عنوان دومین امتیازآور مسابقات، یکی از بازیکنان شگفتی‌ساز مسابقات لقب گرفت. آنها توانستند لهستان قهرمان سال گذشته لیگ جهانی را دو بار از پیش رو بردارند، اما در دور فینال نتیجه سال قبل خود یعنی عنوان چهارمی تنها نتیجه‌ای بود که با مربی جدید خود کامیلو پلاچی تکرار کردند. تودور الکسیف با تاسف پس از مسابقه رده‌بندی گفت: این چهارمین نیمه نهایی است که ما از دست می‌دهیم. ما باید روی ذهنیّت خود کار کنیم.

کانادا با عنوان پنجمی خود بزرگترین شگفتی ساز این رقابت‌ها بود. جاوین اشمیت مربی کانادا گفت: من از تیمم بسیار راضی هستم. ما در هفت مسابقه پشت سر هم پیروز شدیم و در برابر روسیه نیز به برتری رسیدیم که برای ما اتّفاق بزرگی است. ما نشان دادیم می‌توانیم در سطح بالایی بازی کنیم و در برابر هر تیمی با قدرت به میدان برویم. شادی کانادا برابر شد با اندوه هلند قهرمان ۱۹۹۶. شکست ۳ بر یک هلند در برابر فنلاند راه نارنجی‌پوشان را به فینال باز کرد. ژاپن که نبض قدرت والیبال در آسیا را در گذشته در اختیار داشت، با قعرنشینی در جدول به کار خود خاتمه داد و هیچ نشانه امیدوار کننده‌ای که با هدایت گری ساتوی آمریکایی راه به سمت پیروزی ببرند، از خود نشان ندادند.

آلمان که در سال گذشته با عنوان پنجمی خود همه را شگفت‌زده کرد، نزدیک بود امسال شانس حضور در فینال را از روسیه بگیرد که تمام امیدهایشان در برابر ایران از بین رفت، ایرانی‌هایی که پیشرفت قابل توجهی داشتند و همگان را متحیر کردند. خولیو ولاسکو سرمربی نامدار تیم ملی والیبال ایران با اشاره به ۵ پیروزی در ۱۰ مسابقه اظهار داشت: ما نشان دادیم جزو برترین تیم‌های جهان هستیم. تیم ایران به همراه فرانسه و کاناد ا سه تیم شگفتی ساز این رقابت‌ها نام گرفتند.

لهستان که سال گذشته با قهرمانی در لیگ جهانی تاریخ‌ساز شده بود با وجود در اختیار داشتن همان ستارگان سال گذشته خود از جمله بارتوز کورک تنها در ۴ مسابقه به پیروزی رسید. آندره آناستازی سرمربی لهستان گفت: صادقانه بگویم باید بیشتر کار کنیم. ما در طول مسابقات بسیار بد بودیم.

باید منتظر لیگ جهانی سال جدید بود که قرار است با حضور ۲۸ تیم برگزار شود. با اینکه نتیجه را نمی‌توان توان حدس زد، اما مطمئنا شاهد شگفتی‌های تازه‌ای خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز