خبرگزاری کار ایران

نمایندگان‌ملت آستین‌همت بالا بزنند؛

علیپور: مجلس، ورزش کشور را از بحران خارج کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۵۴

هم بازی‌های آسیایی اینچئون را در پیش داریم و هم مسابقات جهانی را و یقینا با این شرایط نمی‌توان از اعتبار و حیثیت ورزش‌مان دفاع کنیم.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با تاکید بر اینکه ورزش کشور در حال حاضر بیش از پیش نیاز به حمایت مسوولان دارد، گفت: با توجه به بحران مالی موجود در ورزش کشور از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خانه ملت انتظار می‌رود با حمایت و پشتیبانی خود در رفع این معضل بزرگ کمک و همیاری کنند.

به گزارش ایلنا، محمد علیپور با بیان این مطلب افزود: باید این واقعیت را پذیرفت که ورزش کشور با توجه به شرایط موجود به تنگنای مالی و جبران ناپذیر رسیده و لذا نمایندگان مجلس شورای اسلامی این نکته مهم را ملکه ذهن خود کنند که باید در تصمیم گیری به منظور تزریق بودجه مناسب برای سال ۹۳ اهتمام کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: همانطوری که بارها در محافل مختلف مطرح شده سال ۹۳، سالی حیاتی و تاثیرگذار در ورزش ایران است چراکه هم بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را در پیش داریم و هم دیگر مسابقات جهانی و معتبر برای رشته‌های مختلف را و یقینا با این شرایط نمی‌توان از اعتبار و حیثیت ورزش کشورمان دفاع کنیم و بودجه فعلی کفاف حداقل فعالیت‌ها برای آماده سازی تیم‌های ورزشی برای حضوری مقتدر در آوردگاه‌های حیاتی سال آینده را نخواهد داد.

رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با تاکید بر اینکه ورزش بهترین پدیده اجتماعی برای ایجاد نشاط عمومی در جامعه است، افزود: ورزش ایران در بازی‌های آسیایی گذشته عنوان چهارم آسیا را کسب کرد و خوشبختانه برخی از رشته‌های توانستند در رقابت‌های معتبر جهانی و المپیک، عناوین ارزشمندی را بدست آورند که این افتخارات بزرگ، دل‌های تپنده مردم ورزش دوست را شاد کرد و جامعه بالنده ما را دچار نشاط ملی نمود. اکنون طیف‌های وسیعی از هموطنان ما انتظار دارند تا رشته‌های مختلف ایران در آینده نیز بتوانند در رقابت‌های مهم برون‌مرزی افتخار بیاورند و پرچم عزیز کشورمان را برافراشته نمایند که برای تحقق این هدف، نمایندگان محترم مجلس باید آستین همت بالا بزنند و تدابیر اصولی را اتخاذ نمایند.

علیپور در پاسخ به این سوال که پیشنهاد شما برای رفع این مشکلات چیست، گفت: از کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود نگاه ویژه‌ای به اعتبارات ورزشی داشته باشد و در بودجه مصوب باید یک درصد از سقف اعتبار مصوب هر یک از دستگاه‌های ملی و استانی و تخصیص اعتبار ردیف یاد شده به میزان ۱۰۰ درصد به وزارت ورزش و جوانان تعیین شود تا سال آینده ورزش کشور مجددا دچار بحران مالی نگردد.

وی در پایان اذعان داشت: شک ندارم اگر نمایندگان ورزش دوست همت کنند و با اتحاد و همدلی راه تعامل و کمک به ورزش را در دستور کار خود قرار دهند، مسلما ورزشکاران با غیرت و بالنده کشورمان در رقابت‌های مهم سال آتی، ایران اسلامی را صاحب افتخارات ماندگاری خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز