خبرگزاری کار ایران

با حضور نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی؛

مشکلات مهم شهر نوش آباد مورد بحثو بررسی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۳۴

با حضور نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهر و شهرستان مشکلات مهم شهر نوش آباد مورد بحثو بررسی قرار گرفت

ایلنا: با حضور نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهر و شهرستان مشکلات مهم شهر نوش آباد مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل در این جلسه که با حضور، امام جمعه شهر نوش آباد، منصوری نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، شهردار نوش آباد، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، فرزین دبیر کمیسیون اصناف کشور در مجلس شورای اسلامی، هیئت امنا شهرک صنعتی، ستاد اقامه نماز جمعه و اصحاب رسانه در دفتر شورای اسلامی شهر نوش آباد برگزار شد، امام جمعه شهر نوش آباد طی سخنانی گفت: نوش آباد علی‌رغم قابلیت‌های فرهنگی، مذهبی و گردشگر پذیر بودن آن پس از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی همچنان از کمبودهای بسیاری در حوزه‌های مختلف رنج می‌برد.

تاسیس بخشداری نوش آباد خواسته به حق مردم نوش آباد است

حجه السلام و المسلمین سید حسین علوی در ادامه افزود: در حال حاضر دو مسئله مهمی که در شهر وجود دارد، تاسیس بخشداری نوش آباد که خواسته به حق مردم شهید پرور و ولایی نوش آباد است و موضوع دیگر حفظ و ارتقای دانشگاه پیام نور نوش آباد است که مسئولین باید به این دو موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رییس شورای اسلامی شهر نوش آباد نیز در این جلسه به مشکلات مهم نوش آباد اشاره کرد و اظهار داشت: طی سال گذشته جاده نوش آباد به کاشان از سوی شهرداری نوش آباد چهار بانده شده و مقرر بوده که از خط راه آهن تا کاشان توسط شهرداری کاشان چهار بانده و آسفالت گردد که متاسفانه هنوز این امر محقق نشده است و همچنین نبود روشنایی در جاده و پل زیر گذر راه آهن نیز دارای مشکلاتی است که موجب نارضایتی مردم شده است.

نبود جاده ارتباطی روستاهای اطراف نوش آباد به مرکز شهرستان معضل این شهراست

سید حسین یدالهی در ادامه افزود: از دیگر مشکلات موجود عدم توجه به جاده ارتباطی روستاهای اطراف به مرکز شهرستان است چراکه با تسریع در امر راه اندازی و تسطیح اینجاده مشکلات روستائیان به منظور رفت آمد تسهیل می‌یابد.

وی در ادامه به مشکلات دانشگاه نوش آباد اشاره داشت و خاطر نشان کرد: دانشگاه پیام نور نوش آباد در سال‌های اخیر در این شهر آغاز به کار نمود اما به دلیل کمبود امکانات و فضاهای آموزشی به مرز انحلال و تعطیلی رسیده ولی با تلاش و پیگیری و کمک‌های شورای اسلامی شهر از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری بعمل آمده است، اما مسئولین مربوطه باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که وجود دانشگاه در هر شهر باعثتوسعه و رونق فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

وی در ارتباط با مشکلات شهر زیرزمینی نوش آباد و لزوم اجرای طرح فاضلاب شهری گفت: شهر زیرزمینی نوش آباد یکی از آثار ارزشمند ملی است و از آنجایی که در شرف ثبت جهانی قرار دارد توجه ویژه مسئولین را می‌طلبد چراکه ورود فاضلاب‌های منازل به بیشتر فضاهای این مجموعه تاریخی باعثتخریب روز افزون این اثر شده و نیاز مبرم به اجرای طرح سپتیک فاضلاب شهری دارد، این طرح به تصویب رسیده اما تاکنون اجرایی نشده است.

سید حسین یدالهی در ادامه افزود: شهر زیرزمینی از سال‌های ۸۱ الی ۸۳ به صورت اتفاقی کشف و در سال ۸۵ ثبت ملی شده ولی متاسفانه تاکنون فقط ۳۰۰ متر از این فضا‌ها برای گردشگران قابل بازدید است چراکه این شهر بیش از ۴ کیلومتر وسعت دارد و در سه طبقه در سطح‌های مختلف به وجود آمده است، حال اگر کلیه این فضاهای معماری منحصر به فرد آماده بازدید شود با استقبال بی‌نظیر گردشگران داخلی و خارجی مواجه می‌گردد و همین امر در توسعه اشتغال و بهبود وضع معیشتی مردم تاثیر گذار است.

وی افزود: از دیگر مشکلات می‌توان به بحثبهداشت و درمان اشاره کرد چرا که درمانگاه نوش آباد هنوز تکمیل نشده است و از سویی دیگر آمبولانس تازه خریداری شده ویژه این درمانگاه به شهر آران و بیدگل منتقل شده و تاکنون بازگردانده نشده و همین موضوع انتقال بیماران به بیمارستان‌های مجاور را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر نوش آباد در ارتباط به شهرک صنعتی این شهر عنوان کرد: از دیگر راه کارهایی که در زمینه اشتغال زایی و جذب سرمایه داران می‌توان اتخاذ نمود بحثشهرک صنعتی نوش آباد است چراکه با تبدیل این شهرک به شهرک صنعتی یا منطقه صنعتی و در کنار آن حمایت نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی از سرمایه گذاران و پیگیری برای اختصاص وام‌های بانکی به آنان موجب رونق چرخه اقتصادی شهر می‌شود.

سید حسین یدالهی با گلایه از اجرای طرح ناموفق مسکن مهر در نوش آباد گفت: اجرای طرح مسکن مهر در این شهر از ابتدا با مشکلات زیادی روبرو بوده است و اکنون دو سال است که این طرح از سوی پیمانکار‌‌ رها شده و کسی پاسخگوی آن نیست و از سویی دیگر مردم با مراجعه به مسئولین مربوطه خواستار توجه و رسیدگی به این موضوع هستند اما تاکنون توجهی به این امر نشده و همچنان مشکلات آن به قوت خود باقی است.

شهردار نوش آباد در ادامه این جلسه با اشاره به مشکلات موجود در شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری نوش آباد از ابتدای فعالیت خود در سال ۸۰ تا کنون با مشکلات مالی و اقتصادی مواجه است و نبود نقدینگی و اعتبارات از مهم‌ترین مسائل شهرداری است.

«علی اصغر شقایقی» گفت: پروژه‌های زیادی در دستور کار شهرداری قرار دارد اما بدلیل اعتبارات محدود به کندی پیش می‌رود در صورتی که ارتباط شهرداری با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مجددا برقرار شود می‌توان اعتبارات مناسبی از این طریق برای شهر نوش آباد دریافت نمود.

وی در ادامه افزود: شهر زیرزمینی نوش آباد نیز با اعتبارات و حمایت‌های ویژه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سالهای ابتدای کشف احیاء گردید و در حال حاضر نیز پیگیر اختصاص اعتبار برای این مجموعه منحصر به فرد هستیم تا با همکاری سازمان میراثفرهنگی سایر مسیرهای این مجموعه لایروبی و بازگشایی شود.

شهر نوش آباد به دلیل قرار داشتن در سطح پایین‌تر از شهرهای مجاور با خطرات سیل و طغیان رودخانه‌ها مواجه است

شهردار نوش آباد در خصوص خطر پذیری و مدیریت بحران شهر نوش آباد، اظهار داشت: شهر نوش آباد بدلیل قرار داشتن در سطح پایین‌تر از شهرهای مجاور با خطراتی همچون سیل و طغیان رودخانه‌ها مواجه است در گذشته نیز این مسئله خسارت‌هایی به شهروندان وارد کرده است و از سویی دیگر وجود دو رودخانه در دو طرف نوش آباد این مسئله را تشدید می‌کند و حریم این روخانه‌ها نیاز به استحکام بخشی دارد و در صورت اختصاص اعتبار مورد نیاز از سوی استانداری اصفهان و اداره کل حوادثغیر مترقبه می‌توان از خطرات و بلایای طبیعی جلوگیری نمود.

هر خواسته‌ای که در نوش آباد جنبه قانونی داشته باشد با حمایت ویژه‌ای دنبال می‌کنم

در ادامه این جلسه نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی به بحثو بررسی مشکلات شهر نوش آباد پرداخت و خاطر نشان کرد: هر برنامه یا خواسته‌هایی که جنبه قانونی داشته باشد را با حمایت ویژه‌ای دنبال می‌کنم و پیشنهاد من به مسئولین شهری این است که در حال حاضر توجه ویژه‌ای به شهرک صنعتی داشته باشند تا با مشارکت همدیگر بتوانیم مشکلات این شهرک را مرتفع نموده و در امر اشتغال زایی برای جوانان حرکتی انجام دهیم.

تیمسار منصوری گفت: شورای اسلامی شهر بحثتاسیس بخشداری نوش آباد را خواسته است اما بدلیل تغییر دولت و استقرار مسئولین جدید در این موضوع مقداری زمان بر است اما این بحثرا به جد دنبال می‌کنیم تا حصول نتیجه‌ای صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز