خبرگزاری کار ایران

وزارت بهداشت مصر:

در انفجار المنصوره ۱۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۳۱

در میان زخمی‌ها سرلشکر «سامی المیهی» رئیس اداره امنیت الدقهلیه و تعدادی دیگر از افسران بلندپایه دیده می‌شوند. انفجار بامداد امروز، المنصوره و روستاهای نزدیک آن را به لرزه درآورد.

وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که در انفجار ساختمان اداره امنیت استان «الدقهلیه» در شهر «المنصوره» ۱۱ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بامداد امروز - سه شنبه - انفجار مهیبی در ساختمان اداره امنیت استان الدقهلیه در شهر المنصوره به وقوع پیوست.

یک منبع امنیتی مصری گفت که در این ساختمان دو انفجار همزمان رخ داده است.

«مجدی حجازی» معاون وزیر بهداشت مصر در استان الدقهلیه نیز گفت که در انفجار شهر المنصوره ۱۱ نفر کشته و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

برخی منابع امنیتی نیز گفتند که سرلشکر «سامی المیهی» رئیس اداره امنیت الدقهلیه و تعدادی دیگر از افسران بلندپایه از جمله زخمی‌ها هستند.

شاهدان عینی نیز گفتند که انفجار بامداد امروز، المنصوره و روستاهای نزدیک آن را به لرزه درآورد.

یک شاهد عینی گفت که انفجار باعثتخریب بخش عمده‌ای از ساختمان شش طبقه اداره امنیت شد.

این شاهد عینی افزود که مرکز فرماندهی پلیس المنصوره، ساختمان شورای شهر المنصوره و تعدادی دیگر از ساختمان‌ها که دو شعبه بانک و یک ساختمان تئا‌تر دولتی را شامل می‌شوند و در نزدیکی ساختمان اداره امنیت واقع شده‌اند، نیز آسیب دیدند.

در همین حال، برخی منابع امنیتی نیز گفتند که انفجار با استفاده از یک خودروی بمب‌گذاری شده به وقوع پیوست که در کنار ساختمان اداره امنیت پارک شده بود.

از طرف دیگر، یک منبع امنیتی گفت که دو انفجار همزمان یکی در طبقات بالای ساختمان اداره امنیت و دیگر با استفاده از خودرویی بمب‌گذاری شده، رخ داد.

در تحولی دیگر، ساعاتی پس از وقوع این انفجار «حازم الببلاوی» نخست‌وزیر موقت مصر جماعت اخوان‌المسلمین را گروهی تروریستی اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز