خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت فولاد مبارکه در کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان:

از ظرفیت کامل واحدهای صنعتی برای توسعه صنعتی کشور باید استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۶۶

فولاد مبارکه برای اینکه بتواند ۱ درصد تولید جهانی را از آن خود کند باید ۱۵ میلیون تن در سال تولید داشته باشد و بر برای این کار استفاده از تمامی ظرفیت های موجود الزامی است.

ایلنا: مدیر شرکت فولاد مبارکه در نهمین جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان تصریح کرد: شناسایی گلوگاههای صنعت و بهره گیری از نیروی انسانی متخصص می‌تواند به استفاده از ظرفیت کامل واحدهای صنعتی منجر شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ «بهرام سبحانی» میزان تولید کل فولاد در جهان را سالانه ۵/۱ میلیارد تن اعلام کرد و گفت: فولاد مبارکه برای اینکه بتواند ۱ درصد تولید جهانی را از آن خود کند باید ۱۵ میلیون تن در سال تولید داشته باشد و بر این اساس شرکت این میزان تولید را هدف گذاری کرده است.

وی سه چالش اصلی توسعه فولاد مبارکه را آب، انرژی و مواد اولیه برشمرد و گفت: با توجه به خشکی زاینده رود طرح توسعه فولاد با چالش جدی روبرو است که امیدواریم این مساله برطرف شود اگر بحران آب برطرف نشود طرح‌های توسعه مجتمع به مکان‌های دیگر منتقل می‌شود.

سبحانی از کمبود گاز در سه ماه پایانی سال خبر داد و گفت: شرکت گاز به دلیل افزایش دمای هوا در زمستان تعهدی در ارایه گاز به شرکت را ندارد و این در حالیست که گاز مصرفی در شرکت برای سوخت کاربرد ندارد و برای فرایند فولادسازی به کار می‌رود.

وی تامین مواد اولیه را سومین چالش این شرکت برشمرد و گفت: با خصوصی شدن معادن سنگ آهن، شرکت‌های فولادسازی در تامین مواد اولیه با قیمت‌های متفاوتی روبرو می‌باشند و پایین بودن تعرفه صادرات سنگ آهن باعثترغیب معادن سنگ به صادرات شده است.

سبحانی تنها مزیت شرکت‌های فولاد سازی در ایران سنگ آهن دانست و گفت: چنانچه سنگ آهن به قیمت جهانی به فولادسازان ارایه شود این مزیت نیز مانند مزیت انرژی و نیروی انسانی از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: وی صنعت فولاد را صنعت مادر در کشور معرفی کرد و گفت: با فعال شدن این صنعت شاهد توسعه صنعتی کشور در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان به تشریح جایگاه ۱۵۲ ایران در فضای کسب و کار پرداخت و گفت: وجود موانع پیش روی صدور مجوز‌ها، فشارهای مالیاتی، بیمه‌ای و بانکی از عوامل موثر پایین بودن رتبه ایران در جدول جهانی است.

«مصطفی رناسی» افزود: واحد تولیدی که با ۷۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند به طور حتم سودده نیست و این واحد‌ها باید با۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند تا بتوانند به تعهدات خود عمل کنند.

وی خواستار تعامل سازمان‌های دولتی با واحدهای تولیدی شد و گفت: تا تعامل بین این دو بخش وجود نداشته باشد نمی‌توان انتظار توسعه اقتصادی داشته باشیم.

رناسی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت صنعت خودروسازی کشور اشاره کرد و گفت: با وجود مزیت قطعه سازی در ایران در بخش خودروسازی متاسفانه مزیت چندانی ایجاد نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز