خبرگزاری کار ایران

دبیركل هشتمین همایش بین‌المللی روابط‌عمومی‌ها:

85درصد فارغ‌التحصیلان رشته روابط عمومی بیكار می‌مانند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۹

هوشمند سفیدی:‌از نظر ما ایرادی ندارد که یک گروه سیاسی با روی کار آمدن افراد مورد نظر خود را برای هدایت این پست درنظر بگیرد، عقیده ما این است که این فرد باید متخصص حوزه خود باشد و قوائد حرفه‌ای کار روابط‌عمومی را درنظر بگیرد و توان اجرای این موارد را داشته باشد.

ایلنا: نشست رسانه‌ای هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی صبح امروز در سالن میلاد مجموعه نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، هوشمند سفیدی دبیرکل سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ابتدا با اشاره به اینکه استاندارد را معمولا به معنی معیار، مقیاس و نظم دادن معنی می‌کنند درخصوص برگزاری دوره پیش‌رو، گفت: این هشتمین دوره‌ای است که برگزار می‌کنیم و بیشتر در پی ارتقاء کیفیت و استداندارد سازی فعالیت روابط عمومی‌ها هستیم.
وی همچنین با تعریف استانداردسازی، ادامه داد: استانداردسازی کار روابط عمومی‌های سطح کشور به معنی تبیین و بیان ویژگی‌های یک خدمت یا محصول و نتایج مورد نظر و روشن سازی فرآیندهای معین برای دستیابی به آن است.
این مدیر حرفه‌ای‌گرایی را یکی از اهداف برگزاری همایش روابط عمومی‌ها دانست و تصریح کرد: حرفه‌ای‌گرایی یعنی دور شدن از رفتار آماتورگونه و کسب مهارت بالا برای رسیدن به ظرفیت‌های لازم.
وی با اشاره به پذیرش حرفه روابط عمومی در سطح جامعه، افزود: یک حرفه به دلیل حرفه‌ای شدن افراد مشغول در آن، از حرمت اجتماعی برخوردار می‌شود و زمینه رشدو قابلیت بهره برداری بهینه از آن فراهم خواهد شد.
مدیرکل هشتمین همایش روابط عمومی‌ها با ذکر تاریخچه این حرفه در ایران و جهان، اظهار داشت: روابط عمومی در جهان با گذشت ۱۰۶ سال و در ایران پس از ۶۱سال بیش از پیش به حرفه‌ای شدن و استاندارد کردن فعالیت‌ها، نیاز دارد. برهمین اساسی در دوره هشتم، اهمیت و نحوه رسیدن به حرفه‌ای‌گرایی و استانداردسازی، مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه به یکی از رویدادهای مهم این دوره اشاره کردو افزود: رونمایی از پیش نویس سه استاندارد ملی روابط عمومی از جمله رویدادهای مهم سمپوزیوم هشتم است که به حمایت تمامی نهادهای مسئول و مشغول در این حوزه نیاز دارد.
سفیدی همچنین به آمار حاضران در این همایش اشاره و تصریح کرد: در این دوره از سمپوزیوم بالغ بر ۱۵۰ سازمان، موسسه، شرکت و نهادهای غیردولتی و خصوصی مشارکت دارند و نمایشگاهی نیز در جنب سمپوزیوم برای آشنایی روابط عمومی‌ها با فعالیت‌های یکدیگر برپا خواهد شد.
این مدیر با اشاره به این مطلب که ایران نخستین کشور در جهان است که نسبت به استانداردسازی و تدوین منشور اخلاقی فعالیت روابط عمومی‌ها در سطح کشور اقدام کرده است، گفت: رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی اخیرا در پیامی که برای سمپوزیوم فرستاده‌اند و قرار است در افتتاحیه سمپوزیوم قرائت شود، جمهوری اسلامی ایران را پیشگام تدوین استانداردهای ملی روابط‌عمومی در جهان اعلام کرده است.
وی افزود: رقابت سالم و ارتقاء دانش و بینش فعالان این حوزه یکی دیگر از اهداف ما برای برگزاری همایش است. در همین رابطه ما به معرفی بر‌ترین روابط عمومی در حوزه مدیریت بحران، مسئولیت اجتماعی، اخلاق ارتباطی می‌پردازیم و جایزه خط‌کش طلایی را به نهادی که به خواسته‌های افکارعمومی اهتمام داشته، نیاز سنجی کرده و موارد را در برنامه‌های خود گنجانده باشد اعطا خواهیم کرد.
سفیدی با بیان اینکه تخصصی شدن کار روابط عمومی باید به عنوان یک الگو مطرح شود، اظهار داشت: امروز ۸۵% از افرادی که در وزارت‌خانه‌ها و موسسات گوناگون در این پست فعالیت می‌کنند افرادی غیر حرفه‌ای هستند. دلیل چنین امری این است که پست روابط عمومی سیاسی شده است.
وی ادامه داد: از نظر ما ایرادی ندارد که یک گروه سیاسی با روی کار آمدن افراد مورد نظر خود را برای هدایت این پست درنظر بگیرد، عقیده ما این است که این فرد باید متخصص حوزه خود باشد و قوائد حرفه‌ای کار روابط‌عمومی را درنظر بگیرد و توان اجرای این موارد را داشته باشد.
مدیرکل همایش روابط‌عمومی همچنین با اشاره به این مطلب که در کشور از نظر کار نظری و علمی در شرایط خوبی هستیم، بیان کرد: دانشگاه‌های کشور افراد را در حد کار‌شناس علوم ارتباطات در گرایش‌های روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی تربیت می‌کنند اما مسئله اینجاست که متاسفانه این نیرو‌ها به کار گرفته نمی‌شوند.
وی در انت‌ها با اشاره به اینکه ما به دنبال تاسیس نظام جامع روابط‌عمومی‌ها هستیم، گفت‌: نتایج این دوره از سمپوزیوم پس از جمع‌بندی در قالب سند اجرایی و توسط دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت.
هشتمین همایش روابط‌عمومی‌ها از ۳۰مهرماه تا ۲ آبان ۱۳۹۱ درمحل همایش‌های سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور اساتید، دانشجویان و فعالان این حوزه برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز