خبرگزاری کار ایران

نگارخانه «جهان» میزبان اقوام ایرانی شد

کد خبر : ۱۲۹۵۱

نمایشگاه عكس«ایران من» عصر روز گذشته 24 مهر در نگارخانه «جهان» مجموعه هنرپژوهی نقش جهان وابسته به فرهنگستان هنر گشایش یافت.

ایلنا: در آیین گشایش نمایشگاه عكس «بهمن كاظمی» با عنوان «ایران من» جمعی از مدیران فرهنگی و هنرمندان کشور از جمله «حجت الاسلام اباذر عبادی» دبیر فرهنگستان هنر، «مسعود ناصری» رییس موسسه فرهنگی هنری صبا، استاد «محمود جوادی‌پور»، «رضا بانگیز»، «بهزاد شیشه‌گران»، «كیومرث قورچیان»، «فرشته غازی‌راد»، «محمد ضیایی»، «سیف الله صمدیان»، «سعید صادقی»، «حاتم عسگری‌فراهانی» و «بهمن آزموده» حضور داشتند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، عكس‌های این نمایشگاه بخشی از مجموعه پژوهش های قوم شناسی و موسیقی شناسی اقوام ساكن در ایران است که کاظمی برای آن‌ها نزدیك به دوازده سال پژوهش‌های میدانی انجام داده است.

تصاویر این نمایشگاه که 54 عکس را در بر می‌گیرد از میان 40 هزار قطعه عكس انتخاب شده‌، عکس‌هایی که در بازه زمانی 1380 تا 1387 توسط بهمن کاظمی از زندگی موسیقایی اقوام ایرانی به ثبت رسیده اند.

بهمن كاظمی، پژوهشگر و آهنگساز درباره این نمایشگاه اظهار داشت: «ما همه بر سر یك سفره بزرگ با اسم ایران قرار داریم كه از دوران باستان تا كنون قومیت‌های مختلفی بر سر این سفره بوده و هستند كه در بین این اقوام همواره موسیقی جاری و ساری بوده است.»

او افزود: «این نمایشگاه با گشایش گالری «جهان» در مركز هنرپژوهی مركز نقش جهان وابسته به فرهنگستان هنر همزمان شده است. این مركز در حال حاضر مطالعه بر روی لباس اقوام ایران را در دستور كار خود دارد البته در این خصوص بر روی پوشاك اقوام كرد مطالعاتی داشته ام كه برخی عكس‌ها با این موضوع انتخاب شده‌اند.»

نمایشگاه «ایران من» تا پنجم آبان ماه در نگارخانه «جهان» در مركز هنرپژوهی نقش جهان واقع در خیابان ولی عصر(عج)، نرسیده به پارك ساعی، جنب شهر كتاب، پلاك 2169 برپاست و از ساعت 10 تا 17 میزبان عموم علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز