خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه کاشان:

همایش ملی وقف در دانشگاه کاشان برگزار می شود

کد خبر : ۱۲۹۳۶

عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه کاشان، از برگزاری نخستین همایش ملی وقف با تأکید بر آموزش عالی ایران، در این دانشگاه خبر داد.

ایلنا - كاشان: عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه کاشان، از برگزاری نخستین همایش ملی وقف با تأکید بر آموزش عالی ایران، در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش  خبرنگا رایلنا در کاشان، محسن نیازی در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اهمیت جایگاه وقف در اسلام افزود: وقف سنّت حسنه ای است که از دیر باز به اشکال گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته است و اسلام نیز آن را در مسیری روشن، منطقی و هدفدار، مترّقی و دقیق مورد استفاده قرار داده است.

وی اظهار داشت: این همایش با هدف شناسایی مبانی علمی وقف و مسایل آن، ترویج فرهنگ وقف و تجلیل از خیرین آموزش عالی، تعمیق و گسترش سنت وقف در آموزش عالی، تبیین ابعاد فقهی و حقوقی وقف، تبیین ابعاد اجتماعی و فرهنگی وقف و چالش های فرهنگی و حقوق وقف در ایران برگزار می شود.

دبیر برگزاری این همایش، وقف و آموزش عالی، ابعاد فقهی و حقوقی وقف، ابعاد اجتماعی و فرهنگی، ابعاد تربیتی و روانشناختی، ابعاد اقتصادی و ابعاد تاریخی، هنری و ادبی وقف را از محورهای این همایش برشمرد و افزود: علاقمندان شرکت در این همایش می توانند آثار خود را به نشانی http://waqf.kashanu.ac.ir ارسال کنند.

نیازی، مهلت ارسال چکیده مقالات را اول آذر و اصل مقالات را پانزدهم دی ماه امسال ذکر کرد و یادآورشد: مقالات برتر در چهار ویژه نامه مجلات علمی و پژوهشی آموزش عالی، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، حدیث پژوهی و میراث جاودان به چاپ خواهد رسید.

دبیرخانه همایش ملی وقف با تاکید بر آموزش عالی در ایران به آدرس کاشان، کیلومتر 6 بلوار قطب راوندی، دانشگاه کاشان، دانشکده علوم انسانی می باشد.

این همایش، با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اول اسفند سال جاری در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز