خبرگزاری کار ایران

آلودگی رودخانه کرج بیش از توان خود پالایی آن است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۳

بعضی روزها کیفیت آب رودخانه کرج به حدی نزول می یابد که نه تنها قابل شرب نیست بلکه زیست جانورانی که در آن آب زندگی می کنند نیز با خطرات جدی مواجه می شوند.

ایلنا-کرج: مجری طرح پیشگیری از آب شرب رودخانه کرج در خصوص آلودگی آب شرب رودخانه کرج گفت: یکی از مشکلات عمده رودخانه کرج ورود فاضلاب های انسانی، خانگی و خدماتی است.

محسن اسلامی زاده در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد: در رودخانه کرج، آلودگی پایین دست سد کرج تفاوتی اساسی با بالا دست سد دارد. به دلیل تراکم رستوران ها در پایین دست سد، میزان کاهش کیفیت آب بسیار مشهودتر است در حالی که در بالا دست سد تعداد رستوران ها بسیار کم تر و تنها سه روستا قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روستاهای بالا دست سد، افزایش جمعیت چندانی در سال های اخیر نداشتند، رودخانه خودپالایی کرده و آلودگی این روستاها را به راحتی پاسخ گو است.

وی تصریح کرد: اما در بعضی روزها به دلیل تعدد توریست هایی که به کنار رودخانه می آیند،آلودگی وارده به رودخانه بسیار بیش از توان خودپالایی رودخانه است؛ به همین دلیل بعضی روزها کیفیت آب رودخانه به حدی نزول می یابد که نه تنها قابل شرب نیست بلکه زیست جانورانی که در آن آب زندگی می کنند نیز با خطرات جدی مواجه می شوند.

اسلامی زاده افزود: در حال حاضر مشکل آلودگی آب رودخانه کرج، رستوران ها و تعداد کسیر توریست هایی است که آلودگی های خود را وارد رودخانه می کنند.

وی اظهار داشت: در این راستا با هماهنگی بخشداری آسارا قرار است، 8 منطقه در جاده چالوس برای اسکان توریست ها سامان دهی شوند که فاضلاب های انسانی و پسماندهایی که جمع آوری می شود به راحتی قابل کنترل باشند.

وی گفت: مقرر شده دراین 8 منطقه سرویس بهداشتی، تابلوی اطلاع رسانی و به تعداد کافی سطل زباله نصب شود و متولیانی برای راهنمایی مسافرین قرار گیرند.

اسلامی زاده ادامه داد: از طرف دیگر با کلانتری آدران و گچسر هماهنگی هایی به عمل آمده است تا مانع توقف مردم خارج از محدوده های مشخص شده شوند.

وی با اشاره به مشکل آفرینی رستورانهای جاده چالوس، اظهار داشت: اداره آب تهران با حضور رستوارنها در جاده چالوس بسیار مخالف است و آنها را مهمترین منبع آلودگی رودخانه تلقی می کند.

اسلامی زاده بیان داشت: متاسفانه رستوران ها در این زمنیه بسیار مقاومت می کنند البته طی جلساتی که با حضور مسئولین آسارا و اداره آب تهران برگزار گردید مقرر شد تصویه خانه ای برای رستوران ها ی این منطقه احداث شود که دیگر رستوران ها فاضلاب خود را در رودخانه کرج تخلیه نکنند.

به گفته وی متاسفانه این راهکارها هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز