خبرگزاری کار ایران

در پیشنهادات هفتگانه احمدی‌نژاد به نشست سران اکو مطرح شد؛

تشکیل مجامع سیاسی و اقتصادی و سازمان همکاری‌های علمی و تحقیقاتی اکو

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۰

ما با هم اندیشی و دوستی و تدبیر جمعی می‌توانیم ملت‌های خود را از تدابیر سوء نظامات و حاکمان بین-المللی محافظت و در مسیر پیشرفت و تعالی خود و جامعه بشری حرکت نمائیم.

رییس جمهور در سخنرانی خود در دوازدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در باکو پیشنهاد داد مجمع سیاسی، مجمع اقتصادی و سازمان همکاری‌های علمی و تحقیقاتی این سازمان، برای گسترش همکاری‌های دو جانبه و بین المللی اعضا، در راستای تامین هر چه بیشتر منافع کشورهای عضو تشکیل شود.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (سه شنبه) به وقت محلی در باکو، در دوازدهمین اجلاس سران همکاری‌های اقتصادی اکو با بیان اینکه در دو دهه اخیر ناکارآمدی، ضعف و تبعیض آلودگی بودن نظم مادی و سرمایه‌داری حاکم بر جهان کاملاً آشکار شده است.، گفت: همه می‌دانید که ملت‌ها از وضعیت موجود ناراضی و به نظامات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی حاکم بر مراکز اصلی قدرت و ثروت جهان بی-اعتمادند، با آن همراهی نمی‌کنند و امیدی به اصلاح آن ندارند.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز همه ملت‌ها طالب تغییرند و به لطف خدا این تغییر اتفاق خواهد افتاد. چرا که بر اساس سنت‌های الهی، بی‌عدالتی پایدار نخواهد بود. این درس دائمی تاریخ به همه است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: نظام سرمایه داری و حافظان اندیشه استعمار و برده‌داری خواسته یا ناخواسته در پایان راه قرار دارند و جهان در آستانه ورود به دوران جدید و استقرار نظم نوینی قرار دارد و بنابر وعده خداوند نظم آینده مبتنی بر عدالت و پاکی و احترام و محبت خواهد بود.

رییس جمهور خطاب به سران کشورهای عضو اکوگفت: دولت‌ها و ملتهای ما به واسطه فرهنگ غنی و انسانی خود، همواره با ظلم و بیعدالتی مخالف و طالب صلح و عدالت و دوستی برای همه بوده‌اند. در دوره‌ برده‌داری و استعمار و دوقطبی و تک قطبی و در ایجاد نظم تبعیض آلود امروز کمترین نقش را داشته‌اند و در عین حال به دلیل سیاستهای غیر انسانی قدرت‌های مسلط آسیب‌های فراوانی متحمل شده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر چه همه ما از خسارت دیدگان چند صد سال اخیر هستیم اما علیرغم نامعادلة‌ حاکم در سده-های اخیر، به واسطه تاریخ و فرهنگ خود می‌توانیم در اصلاح وضع موجود و استقرار صلح و رفاه پایدار در جهان نقش تعیین کننده ایفا نمائیم و با اتکاء ‌به استعداد‌ها و توانمندی‌های بیکران ملت‌هایمان و با تکیه بر باور الهی و ایمان به عدالت و کرامت انسانی و بر پایه عشق و برادری می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

رییس جمهور تاکید کرد: تحقق همه این اهداف تنها در سایه همدلی و همکاری و مشارکت در برنامه‌ریزی و اقدام امکان پذیر است و همه باید دست به دست هم دهیم و در یک حرکت جمعی نسبت به اصلاح وضع موجود جهان و همچنین حفظ استقلال و پیشرفت و رفاه کشور‌هایمان اقدام نمائیم.

رییس جمهور با بیان اینکه راهکار اصلی، مشارکت همگانی در مدیریت جهانی است اظهار داشت: این‌‌ همان شعار و نتیجه اجلاس موفق غیرمتعهد‌ها در تهران است.

رییس جمهور گفت: ما با هم اندیشی و دوستی و تدبیر جمعی می‌توانیم ملت‌های خود را از تدابیر سوء نظامات و حاکمان بین-المللی محافظت و در مسیر پیشرفت و تعالی خود و جامعه بشری حرکت نمائیم.

رییس جمهور در ادامه اظهارات خود ۷ پیشنهاد برای ارتقا و تاثیر گذاری اجلاس اکو در سطح بین المللی مطرح کرد و گفت: می‌توانیم رایزنی‌ها و همکاریهای سیاسی را در چارچوب سازمانهای منطقه‌ای و جنبش عدم تعهد و دیگر عرصه‌ها گسترش دهیم، یک نهاد مشورت سیاسی به نام «مجمع سیاسی اکو» برای هماهنگی اعضاء‌ در عرصه بین‌المللی و تقویت دوستی و کمک به رفع اختلافات و دفاع از حقوق اعضاء‌ در مراکز جهانی و تلاش مشترک برای اصلاح ساختارهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل ایجاد نمائیم همچنین با توجه به مواریث ارزشمند و مشترک، همکاریهای فرهنگی و هفته‌های فرهنگی را سازماندهی و گسترده‌تر دنبال نمائیم.

رییس جمهور همچنین پیشنهاد کرد تا همکاریهای علمی و فنآوری را نهادینه و تقویت و «سازمان همکاری‌های علمی و تحقیقاتی اکو» تاسیس شود و نیز همکاریهای اقتصادی و صنعتی و کشاورزی و انرژی، گسترش تجارت و به کارگیری شیوه تها‌تر و مبادله با پولهای ملی و ایجاد مقررات هماهنگ گمرکی را در دستور کار قرارداده و اقتصاد ملت خود را از اثرات سوء‌ خلق دارائیهای کاغذی و کسری بودجه کشورهای کلان سرمایه‌داری مصون نمائیم.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: می‌توانیم حلقه شبکه حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی را تکمیل و از همه ظرفیت دریاهای خزر و عمان و خلیج فارس و مدیترانه و اژه و سیاه بطور هماهنگ بهره‌برداری نمائیم و همچنین برای تبیین و گسترش اندیشه مستقل و انسانی و عدالت محور در اقتصاد «مجمع اقتصادی اکو» پایه‌گذاری شود تا همه ساله با حضور مدیران ارشد و دولتمردان و صاحبنظران منطقه‌ای و بین-المللی و نمایندگان بخش‌های خصوصی و دولتی، فرصت رایزنی و ارائه راهکار و تحلیل‌های مناسب فراهم گردد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: بی‌تردید آینده‌ای درخشان در انتظار جامعه بشری و همه ما است، آینده‌ای سرشار از پاکی و عدالت و صلح و رفاه برای همگان که در سایه توحید و همدلی و با راهبری مردی آسمانی از سلالة پیامبر عزیز اسلام، انسان کامل حضرت مهدی (عج) و با یاری حضرت عیسی (ع) و صالحان بر پا خواهد شد. بهار انسانیت در راه و زمستان سرد بی‌عدالتی و تحقیر رو به پایان است. آری بهار در راه است.

رییس جمهور تصریح کرد: می‌توان با گسترش همکاری‌ها، دفاع از حق و عدالت، ایستادگی در برابر زیاده‌خواهیهای مستکبران و عشق و خدمت به ملت‌هایمان در تحقق این آرزوی درخشان انسانی مشارکت نمائیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز