خبرگزاری کار ایران

به دنبال استقبال مخاطبان،

الفبای سیاست دوباره در سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۹۳

فیلم الفبای سیاست به عنوان جنجالی ترین مستند سیاسی ۵ سال اخیر، دوشنبه ۲۵ آذر ساعت ۱۳ در سالن شماره یک سینما فلسطین به نمایش در می‌آید.

ایلنا: فیلم مستند «الفبای سیاست» که از ان به عنوان جنجالی‌ترین مستند سیاسی ۵ سال اخیر نامبرده می‌شود بعد از اولین نمایش خود مورد استقبال قرار گرفت و بنا به تقاضای گروهی از مخاطبان سینمایی مستند قرار است یک بار دیگر نیز به نمایش در بیاید.

به گزارش ایلنا، محمدرضا(حمید) اکبری کارگردان مستند «الفبای سیاست» در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب افزود: این فیلم درباره محمود احمدی‌نژاد، جرج بوش و هوگو چاوز است که با روایت طنز بیان شده است.

وی در ادامه افزود: «الفبای سیاست» پنج سال در توقیف بود تا اینکه سازمان سینمایی اجازه یک بار نمایش در جشنواره سینما حقیقت را داد.

این مستندساز همچنین گفت: «الفبای سیاست» روز سه شنبه ۱۹ آذر ساعت ۱۴ درسالن شماره ۳ سینما فلسطین به نمایش در آمد و قرار است و یک بار دیگر روز دوشنبه ۲۵ آذر ساعت ۱۳ در سالن شماره یک سینما فلسطین به نمایش در بیاید

اکبری درباره علت توقیف این مستند گفت: علت اصلی مربوط به موضوع فیلم است. در دوره گذشته برای نمایش این مستند بسیار تلاش کردم اما موافقت نمی‌شد تا اینکه در ۳ ماه اخیر دوباره برای نمایش آن تلاش کردم که بالاخره موافقت شد.

این مستندساز همچنین خاطرنشان کرد: «الفبای سیاست» تنها در جشنواه شهید آوینی شرکت داشته که موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم سینمایی مستند از نگاه منتقدان شد.

وی همچنین گفت: «الفبای سیاست» ۵۲ دقیقه است.

اکبری گفت: امروز فضا برای نمایش چنین فیلم‌هایی باز شده است و خوشبختانه در دولت جدید روزنه‌هایی باز شده است.

علیرضا داود‌نژاد نیز بعد از نمایش این فیلم در گفتگو با خبرگزاری‌ها گفته بود که این فیلم را قبلا یکبار دیده بود و حیرت کردم که چرا تا به حال فرصت نمایش پیدا نکرده است، در حالی که در بخشی از این فیلم هجو خشونت را می‌بینیم.

نریشن فیلم الفبای سیاست را مهدی نادری گفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز