خبرگزاری کار ایران

مسئول شورای اسلامی كار اردبیل:

دولت ارز بخش تولید را تامین كند، از فرصت تحریم‌ها استفاده می‌كنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۴

نوسانات اخیر نرخ ارز عرضه كالاهای خارجی را محدود كرده است/ با تامین ارز تولید كنندگان می‌توانند با ورود كالاهای خارجی مقابله كنند.

مسوول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان اردبیل گفت: دولت برای حفظ تولید و اشتغال کنونی باید سیاست توزیع ارز مورد نیاز واحدهای صنفی را با جدیدت بیشتری دنبال کند.
علی هدایتی در این باره به ایلنا گفت: نوسانات اخیر نرخ ارز، ورود کالاهای مشابه خارجی به داخل کشور را با محدودیت‌هایی روبرو کرده است. اگر دولت سیاست توزیع ارز میان تولیدکنندگان را بطور جدی اجرا کند، کارخانه‌های داخلی می‌توانند بدون دغدغه با عرضه محصولات خود به مردم بازارهای داخلی را در اختیار بگیرند.
این مقام کارگری با اشاره به برنامه دولت برای اعمال اولویت بندی در توزیع ارز میان تولید کنندگان و بازرگانان گفت: چنانچه در عمل این برنامه با اولویت بندی غلط اجرا شود و ارز دولتی به دست تولید کنندگان نرسد باید شاهد تعطیلی کارخانه‌های باقیمانده باشیم.
هدایتی یاد آور شد: در سالهای گذشته به دلیل نبود نقدینگی‏، واردات بی‌رویه و ساختار فرسوده خطوط تولید در نقاط مختلف کشور کارخانه‌های بسیاری تعطیل و کارگران آن بیکار شدند.
وی بابیان اینکه تولیدکنندگان داخلی سالهاست که منتظر توقف عرضه محصولات خارجی هستند، گفت: اکنون با نوسانات نرخ ارز این فرصت مهیا شده به شرط آنکه دولت با توزیع عادلانه ارز از آن‌ها حمایت کند.
مسوول کانون شوراهای اسلامی کار استان اردبیل در خصوص آخرین وضعیت کارگران کارخانه‌های این استان گفت: استان اردبیل بیشتر یک استان کشاورزی و غیر صنعتی است و کارخانه‌های معدودی در این استان در حال حاضر فعال هستند.

هدایتی افزود: به عنوان مثال کارخانه آرتاویل تایر به فعالیت روزانه خود ادامه می‌دهد و مطالبات کارگران آن تقریبا بطور منظم پرداخت می‌شود اما اگر دولت مسئله تامین ارز و نقدینگی واحدهای تولیدی را قطعی نکند باید شاهد تشدید بحرانها در عرصه تولید  باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز