خبرگزاری کار ایران

رئیس ‌مجلس در دیدار با جمعی از نخبگان مصری:

استعمار تلاش می‌کند با لباس جدید وارد منطقه شود

کد خبر : ۱۲۸۹۶۸

برقراری روابط دوستانه میان مصر و ایران می‌تواند معادلات منطقه را دگرگون کند /: صهیونیسم و استعمار آمریکا تلاش دارد با طرح اختلافات مذهبی، منطقه را تجزیه کند و دو کشور را هدف قرار داده‌اند.

رئیس ‌مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از نخبگان سیاسی، دانشگاهی و اصحاب رسانه مصر گفت: استعمار برای ادامه سلطه خود بر ملت‌های اسلامی سعی دارد با لباس جدیدی وارد منطقه شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی صبح امروز - شنبه - در دیدار جمعی از نخبگان سیاسی، دانشگاهی و اصحاب رسانه مصر، انقلاب مصر را یک انقلاب اصیل و تأثیرگذار در منطقه دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان حرکت انقلابی مردم مصر بوده و از آن حمایت کرده است و ملت ایران خود را در کنار مردم مصر می‌داند.

وی در ادامه با اشاره به پیوند‌ها و علائق دیرینه میان دو ملت افزود: دشمنان امت اسلامی با درک اهمیت برقراری مناسبات دوستانه میان دو کشور همواره سعی در ایجاد اختلاف و جدایی میان دو کشور از طریق دامن زدن به ایران هراسی و اختلافات مذهبی دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه استعمار برای ادامه سلطه خود بر ملت‌های اسلامی سعی دارد با لباس جدیدی وارد منطقه شود، خاطرنشان کرد: دامن زدن به اختلافات مذهبی در جهان اسلام، طرحی استعماری با هدف تحکیم امنیت رژیم صهیونیستی است.

وی خاطرنشان کرد: میان فرق مختلف اسلامی هیچ اختلافی در اصول وجود ندارد و استعمارگران می‌خواهند با استفاده تاکتیکی از گروه‌های تندرو و تروریستی سلطه خود را بر جهان اسلام تحکیم کنند.

چند تن از نخبگان سیاسی و رسانه‌ای مصر در ادامه این دیدار، طی سخنانی با تأکید بر نقش مؤثر و تأثیرگذار دو کشور ایران و مصر در منطقه بر اهمیت تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه میان دو کشور تأکید کردند.

صلاح‌الدین الدسوقی یکی از رهبران سیاسی مصر در این دیدار روابط دو کشور را تاریخی و مستحکم خواند و گفت: برقراری روابط دوستانه میان مصر و ایران می‌تواند معادلات منطقه را دگرگون کند.

وی افزود: صهیونیسم و استعمار آمریکا تلاش دارد با طرح اختلافات مذهبی، منطقه را تجزیه کند و دو کشور را هدف قرار داده‌اند، تصریح کرد: دشمنان ایران، دشمنان ملت مصر نیز هستند، کسانی که دانشمندان ایرانی را ترور کرده‌اند، دانشمندان مصری را نیز ترور می‌کنند.

یکی از رهبران جوانان مصری نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران بیان داشت: نسل جوان مصر به دنبال عدالت، استقلال و آزادی است و در این مسیر خواهان گفت‌وگو و تبادل نظر با جوانان ایرانی است.

وی افزود: دو کشور مورد طمع و چشم داشت دشمنان مشترک هستند و باید با تقویت همکاری و هماهنگی، دو ملت متحد شده و به سوی آینده قدم بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز