خبرگزاری کار ایران

عدلی منصور:

همه‌پرسی قانون اساسی جدید مصر ۱۴و ۱۵ ژانویه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۵۹

منصور با اعلام این‌که همه‌پرسی قانون اساسی جدید مصر روزهای ۱۴ و ۱۵ ژانویه(۲۴ و ۲۵ دی) برگزار می‌شود، از همه شهروندان مصری که واجد شرایط رای دادن هستند خواست در این همه‌پرسی شرکت کنند.

«عدلی منصور» رئیس‌جمهوری موقت مصر اعلام کرد که ۱۴ و ۱۵ ژانویه زمان برگزاری همه‌پرسی برای قانون اساسی جدید این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از الیوم السابع، منصور با اعلام این‌که همه‌پرسی قانون اساسی جدید مصر روزهای ۱۴ و ۱۵ ژانویه(۲۴ و ۲۵ دی) برگزار می‌شود، از همه شهروندان مصری که واجد شرایط رای دادن هستند خواست در این همه‌پرسی شرکت کنند.

منصور تاکید کرد که مصر به عقب بر نمی‌گردد و این کشور در مسیر اجرای نقشه راه آینده گام بر می‌دارد.

در همین حال، «عمرو موسی» رئیس کمیته تدوین قانون اساسی جدید مصر در مراسم تعیین زمان همه‌پرسی توسط رئیس‌جمهوری موقت مصر گفت که اسلام دین کشور و عربی زبان رسمی است و اصول شریعت منشا اصلی برای قانون‌گذاری به شمار می‌رود.

موسی افزود که بر اساس قانون اساسی جدید مصر، مردم منشا قدرت هستند و نظام سیاسی حاکم بر مصر مبتنی بر تکثرگرایی احزاب و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت است.

وی افزود که قانون اساسی جدید مصر آزادی بیان و آزادی اندیشه را تضمین می‌کند و زنان در همه حقوق با مردان مساوی‌ هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز