خبرگزاری کار ایران

«۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۳۹

فقدان کتاب «۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» تا امروز در حوزه مطبوعات به وضوح مشخص بود. امروز ما صاحب اثری هستیم که می‌تواند به عنوان یک اثر مرجع در این حوزه مورد استفاده واقع شود.

ایلنا: کتاب «۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» جمعه ۲۲ آذر در خانه هنرمندان ایران رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، مراسم رونمایی سه جلد از مجموعه‌ شش‌جلدی کتاب «۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» تالیف محسن میرزایی با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعه ۲۲ آذر در خانه‌ هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فیلم کوتاهی از اظهارنظر استادان و فعالان حوزه‌های تبلیغات و ارتباطات همچون حسن نمکدوست، ناصرالدین پروین، منوچهر مستوفی و کامران کاتوزیان درباره مجموعه «۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» به نمایش درآمد و سپس علی اکبر فرهنگی درباره اهمیت این کتاب و نقش محوریت این کتاب به عنوان یک کتاب مرجع گفت: من از ابتدا شاهد شکل‌گیری و جمع‌آوری این کتاب بودم، «محسن میرزایی» با تمام تلاش و با عشق در کار خود توانست کتابی را پدید آورد که بی‌شک امروز یکی از مهم‌ترین آثار در زمینه مطبوعات و به عنوان یک کتاب مرجع در حوزه در نظر گرفته می‌شود.

در ادامه این مراسم؛ یونس شکرخواه با ارزشمند دانستن کتاب «۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» در محافل آموزشی گفت: این کتاب برای نخستین بار توانسته است تمام نکات و مسائل تبلیغات را در خود جمع‌آوری کند، قطعاً وجود چنین کتاب مرجعی در محافل آموزشی ما نیاز بود که امروز با تلاش «محسن میرزایی» توانستیم به این نیاز پاسخ دهیم. «میرزایی» که خود روزنامه‌نگار، تاریخ‌نگار و نویسند است، به خوبی توانسته است تاریخ ادبیات صنعت تبلیغات در ایران را در این کتاب به رشته تحریر درآورد.

در بخش دیگری از این مراسم «ابراهیم حقیقی» کتاب «۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» را یک مدرسه دانست و گفت: میوه‌ای که ۵۰ سال پیش «میرزایی» با تلاش و همت خود کاشت، درختش امروز سایه بزرگی گسترده است. این کتاب آلبوم خانوادگی ملی ملت ما است که تمام تاریخ‌ خود را می‌توانیم در آن بیابیم.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر «علی اکبر فرهنگی» به تلاش و علاقه «محسن میرزایی» در تالیف این کتاب اشاره کرد و گفت: پیشنهاد تالیف این کتاب را با توجه به سوابق خوب «میرزایی» در عرصه تبلیغات به او دادم، چرا که تنها فردی همچون او می‌توانست چنین کار بزرگی را انجام دهد. قطعاً علاقه و عشق میرزایی و تلاش او سبب شکل‌گیری این کتاب شد، وگرنه این کتاب نمی‌توانست فرجام خوبی داشته باشد، البته چنین کارهای عظیمی باید در محیط دانشگاه با توجه به امکاناتی که در آن وجود دارد، انجام بگیرد، این کار نیز ابتدا قرار بود در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران انجام شود، که با توجه به حجم عظیم آن، مورد استقبال واقع نشد.

در ادامه این مراسم حسین انتظامی؛ معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این کتاب را یک اثر ارزشمند در حوزه مطبوعات دانست و گفت: کتاب «۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» کتابی است که تا به امروز فقدان آن در حوزه مطبوعات به وضوح مشخص بود، امروز با تالیف این کتاب، این فقدان از بین رفته است و ما صاحب اثری هستیم که می‌تواند به عنوان یک اثر مرجع در این حوزه مورد استفاده واقع شود.

حسین انتظامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود «محسن میرزایی» را الگویی بزرگ در این مسیر دانست و گفت: این کتاب تنها با تلاش و توجه «محسن میرزایی» متولد شد. قطعاً «میرزایی» در این مسیر می‌تواند الگویی بزرگ برای سایرین باشد. نگاه مثبت و پرامید او به زندگی و آینده‌ای روشن، می‌تواند سرمشق بسیاری از محققان دیگر قرار گیرد. «میرزایی» در این مسیر هرچه در توان داشت برای تالیف این کتاب گذاشت و نتیجه تلاش او امروز کتاب ارزشمند «۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» است.

در ادامه این مراسم شاهین ترکمن مدیر انتشارات «سیته» این مجموعه را میراثی بزرگ در حوزه تبلیغات دانست و گفت: این کتاب نتیجه ۵۰ سال فعالیت تبلیغاتی و مطبوعاتی «میرزایی» است که شامل تغییرات اقتصادی و قیمت‌ها، تغییرات گرافیکی آگهی‌ها و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی، تغییرات ادبی تبلیغات یعنی استفاده از واژه‌هایی که در یک دوره مورد استفاده واقع می‌شدند و در دوره‌ای دیگر از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌شد، تغییرات اجتماعی و مدنی در جامعه ایرانی و… است، این کتاب میراثبزرگی در حوزه تبلیغات است که می‌تواند به عنوان یک کتاب مرجع مورد استفاده قرار بگیرد.

در پایان این مراسم کتاب «۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» با حضور محسن میرزایی و حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد، و سپس شاهین ترکمن مدیر انتشارات «سیته» تندیس‌های یادبودی را به چند تن از پیشگامان صنعت تبلیغات همچون کامران کاتوزیان، منوچهر مستوفی، ابراهیم حقیقی، آیدین آغداشلو و عباس کیارستمی اهدا کرد.

کتاب «۲۳۰سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» درباره‌ تاریخچه‌ تبلیغات در رسانه‌های مکتوب فارسی‌زبان در یک دوره‌ ۲۳۰ ساله تا دهه‌ ۵۰ هجری شمسی است که از سوی انتشارات «سیته» به چاپ رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز